Novemberben sem mutatott válságjeleket az amerikai játékkonzolpiac; még a leggyengébben teljesítő Sony is majdnem száz százalékkal több PlayStation 3 készüléket adott el, mint egy hónappal korábban.
Az NPD Group piackutató vállalat legújabb jelentése szerint az iparág továbbra is immúnisnak tűnik a gazdasági válságra. A novembert hatalmas különbséggel nyerte a piacvezető Nintendo. A havi adatokból úgy tűnik, a japán cég eladásainak csak a gyártási kapacitás szab határt: a Wii-ből és a hordozható DS készülékből összesen 3,6 millió darab kelt el, kétszer annyi, mint az Xbox 360 és a PlayStation konzolokból együtt.
Erős hónapot zárt a második helyezett Microsoft is, az Xboxból az októberi 371 ezer után novemberben 836 ezer darabot vásároltak az Egyesült Államokban, ahol a november végi hálaadás ünnep után indul a karácsonyi bevásárlás. A szezon a kezdete a "Fekete Péntek", az ünnepet követő első munkanap, ami azért fekete, mert hagyományosan ekkor vált a boltok könyveiben a piros tintával jegyzett veszteség fekete tintával jegyzett nyereséggé.
A karácsonyi készülődés dobhatta meg a PlayStation (PS) eladásait is. A PS3-ból 378 ezer darab kelt el, ami csaknem 100 százalékos növekedést jelent októberhez képest. A japán Sony január és november között összesen 2,8 millió PS3 készüléket adott el az amerikai piacon. Ez 60 százalékkal jobb eredmény az előző év azonos időszakához képest.
A hardverek mellett a szoftveroldalon is a Nintendo vezet. A tíz legjobban fogyó programból ötöt a Nintendo adott ki, a Wii Fit például 697 ezer eladott példánnyal a negyedik, annak ellenére, hogy az üzletekbe nem jut elég a szoftverből.
"A novemberi adatok jó hírekkel szolgálnak a gyártóknak: a növekedés dinamikus, és az egész iparág egészségesnek tűnik. Az Xbox szinte természetfeletti eredményt produkál, a Nintendo-konzolok pedig olyan ütemben fogynak, hogy felfogni is nehéz" - írta az Arstechnica.com szakportál.