Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Áttörést értek el a hidrogén-üzemanyag terén

2018.08.08. 12:12

Nagy áttörést értek el az energiaforrásként szolgáló hidrogén szállításában az ausztrál kormány tudományos ügynökségének (CSIRO) kutatói – írja az MTI.

A kutatók membrántechnológia használatával képesek voltak a hidrogént ammóniává, majd azt ismét hidrogénné alakítani, ami azt jelenti, hogy világszerte könnyen szállíthatóvá válhat a környezetbarát, hidrogénhajtású autók üzemanyaga – jelentette be szerdán az ügynökség.

Eddig valószínűtlennek tartották a hidrogén szállítását alacsony sűrűsége és gyúlékonysága miatt.

Elsők vagyunk abban, hogy bemutattuk nagyon tiszta hidrogén előállítását ammóniából. Ma a világon először történt meg, hogy hidrogénautókat ammóniából, szénmentes anyagból előállított üzemanyaggal töltöttek fel

– mondta Michael Dolan, a CSIRO vezető kutatója.

Toyota Mirai üzemanyagcellás jármű, amely használni tudja a CSIRO által előállított hidrogén üzemanyagot
Toyota Mirai üzemanyagcellás jármű, amely használni tudja a CSIRO által előállított hidrogén üzemanyagot
Fotó: CSIRO

Ausztráliában még csak öt autó működik hidrogénnel, de Ázsiában több ezer, mivel a Toyota és a Hyundai is több millió dollárt fektetett be a technológiába. Dolan szerint 2025-re már akár egymillió gépkocsi is működhet a technológiával, mivel csökkenni fognak az üzemanyag előállítási költségei.

A CSIRO-nál már Japánból, Dél-Koreából és Európából is érdeklődtek ammnóniaszállítás iránt. Matthew MacLoed, a Toyota szóvivője szerint az áttörés nagy változást hozhat a közlekedésben, mert a CSIRO új módszerével új piacokon nyílik meg az üzemanyagcella-technológia.

A hidrogén üzemanyagként történő hasznosítása már az 1970-es évektől foglalkoztatja az autóipart. A hidrogénüzemű autók viszont eddig a tesztelések során nem mutatkoztak eléggé biztonságosnak és hatékonynak, hogy tömegesen gyártsák őket.