Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Alváskurzust indít a Harvard, mert egyre több diák tanul szétkoffeinezve éjszaka

2018.09.29. 21:24

Minden harvardi diáknak alváskurzuson kell részt vennie, mielőtt megérkeznek az egyetem campusára, írja a Telegraph. Az egyetem célja, hogy visszaszorítsák a diákok körében egyre jobban elterjedő trendet, miszerint rengeteg koffeint fogyaszva tanulnak egész éjszaka.

Ez az első ilyen típusú kurzus az Egyesült Államokban, és a kurzust megtervező professzor szerint erre azért van szükség, mert az egyetem diákjainak szerinte halvány fogalma sincs arról, hogyan figyeljenek az egészségükre. A kurzuson arra próbálják majd felhívni a figyelmet, hogy a jó alvás milyen pozitív hatással van a tanulmányaikra és sportteljesítményükre, illetve általában a közérzetükre.

Pár évvel ezelőtt csuklómonitorral vizsgálták a diákok alvási szokásait, és ebből kiderült, hogy a többség elképesztően kialvatlan hétközben, amit aztán hétvégén próbálnak pótolni.

A kurzuson többek között felhívják arra a figyelmet, hogy milyen hatással van rájuk a fény vagy a koffein, illetve arra is, hogy a hosszú ideig tartó kialvatlanság egy idő után szívinfarktust, agyvérzést, depressziót vagy akár rákot is okozhat, ahogy a kevés alvás okozza azt is, hogy az ember folyamatosan éhes.

Charles Czeisler, a kurzust megtervező professzor szerint a diákoknak azon is érdemes elgondolkodni, hogy az ébresztőórához hasonlóan bevezetni annak is a jelzését, hogy mikor van ideje ágyba bújni. Ezen kívül a kék fényre, az elektronikus eszközök (mobil, laptop, stb.) képernyőjére is érdemes figyelni, mert ez kizökkenti az ember agyát a megszokott ritmusból, és alvászavarokat okozhat, ha az ember mondjuk lefekvés előtt még telefonját nyomkodja.