Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

61,5 millió forintra büntették a Telekomot

20181001142421 5K8A1133
2018.10.01. 14:02

Ismét jókora bírságot szabott ki a Magyar Telekomra a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), mert a távközlési szolgáltató nem tartotta be a rá kiszabott 2015-ös határozatot. A 61,5 millió forintos bírságot azért kapta a vállalat, mert a késve fizető ügyfelek hetedét jogszerűtlenül értesíti a díjelmaradásokról, és a rájuk vonatkozó szolgáltatás-korlátozás sem felel meg a hatályos rendelkezéseknek - írja a hatóság a hétfői közleményében.

Az NMHH szeptember 10-én lezárt utólagos ellenőrzésén derült fény arra, hogy a Telekom csak részben teljesítette a 2015-ös, akkor összesen 162 millió forintos óriásbírsággal kapcsolatos határozat előírásait.

Kifutnak az időből

Mielőtt elkezdené korlátozni a szolgáltatást egy távközlési cég, jó előre fel kell hívni az ügyfél figyelmét  az elmaradásra, és időt kell adni neki a tartozás rendezésére - írja az NMHH. A telefon esetében a kimenő hívásokat lehet letiltani (ez alól kivételt képeznek a segélyhívások), tévészolgáltatásnál néhány csatornára kell korlátozni a hozzáférést, míg netelőfizetésnél a szolgáltató weboldalára kell korlátozni a hozzáférést. A korlátozásnak szigorú törvényi előírásai vannak.

A Telekom a mobilos elérhetőséget megadó ügyfeleknél 2015-ben áttért a nyomon követhető értesítésre, és sms-ben kézbesíti a díjfizetési felszólítást, ám az ügyfelek hetedénél még mindig normál levélben adja fel az értesítést. Pont ez a gond, a normál levelekről ugyanis nem lehet bebizonyítani, hogy azok mikor jutottak el az ügyfélhez, ha egyáltalán eljutottak hozzá. Így azt sem lehet tudni, hogy mikortól lehet elkezdeni a jogszabályban előírt 30 napos türelmi időszakot.

A szolgáltató a levél keltezésétől számítja a 30 napot, ám a valóságban előfordulhat, hogy egy héttel később jut el az ügyfélhez a levél. Így viszont jogsértő lehet az előfizetés korlátozása, ha nem jutott 30 nap a befizetésre.

A Magyar Telekom az NMHH közleményére adott reakciójában azt írja, hogy igyekszik a folyamatait úgy kialakítani, hogy azok kényelmesek legyenek az ügyfeleknek, és az elektronikus kapcsolattartást, az sms-t és az emailt részesíti előnyben. A felszólításban érintett ügyfelek körülbelül 15 százaléka kapja postai úton az értesítéseket, de a Telekom elmondása szerint az ő számuk is folyamatosan csökken.

A szolgáltató közölte, hogy vizsgálja egy új, ügyfélbarát gyakorlat kialakításának lehetőségét, és egy intézkedési tervet nyújt majd be a hatóságnak.

Nincs másik valóság, nincs másik Index.
Támogasd a fennmaradásunkat!

https://index.hu/tamogatas