Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

19 órás lesz a világ leghosszabb repülőútja

2018.10.11. 14:09

Éleződik a verseny a világ leghosszabb repülőútjait kínáló légitársaságok között. A Singapore Airlines most beelőzte a konkurenciát, hogy újraindítják a Szingapúr–New York-járatokat. Öt éve már próbálkoztak vele, de leállították, mert túl költségesnek ítélték.

Az újraindított járat 19 óra alatt teszi meg a 15 000 kilométeres távot Szingapúr és New York között.

Ezt csak az ausztráliai Qantas légitársaság Perth–London-járata, illetve a katari légitársaság Auckland–Doha-járata közelítik meg a maguk 17-17,5 órás menetidejével.

A Singapore Airlines a BBC-nek elmondta, hogy akkora igény mutatkozott egy rendszeresen közlekedő, átszállás nélküli repülőjáratra, amivel időt spórolhatnak, hogy muszáj volt újraindítaniuk a szolgáltatást.

A jegyek továbbra sem olcsóbbak, de a légitársaság vadonatúj Airbus gépeket használ, amiken 67 business class, illetve 94 premium economy osztályú ülés van. A borsos jegyárak mellé kétszeri étkezés, illetve kényelmes ágy is jár (prémium kategóriás jegyekhez három étkezés, plusz frissítők). Ebből is látszik, hogy nem a fapados kávédarálók komfortszintjét kínálják, hanem prémium szolgáltatást. Így azért könnyebb kibírni azt a 19 órás utat.

Geoffrey Thomas repülésügyi szakértő a BBC-nek elmondta, hogy Szingapúr és New York fontos pénzügyi központok, így ezen az útvonalon magasabb lehet az üzleti ügyekben utazó, jól kereső utasok száma, akik megfizethetik a drágább repülőjegyeket is. De rajtuk kívül is lehetnek utasok, akiknek megéri felárat fizetni azért, hogy megspórolják a többszöri átszállást és a drága időt. Thomas azt is megjegyezte, hogy a rendszeres repülőjáratok indítása rendszerint megháromszorozza a légiforgalmat az adott útvonalon.

(BBC News)