Az Uber vezetői már a baleset előtt tudták, hogy az önvezető autóik veszélyesek
További Tech-Tudomány cikkek
- AI-forradalmat ígérhetnek az Apple új M-szériás chipjei
- Felfedezték az első természetes fraktálalkotó molekulát
- A virtuális valóság segíthet a kényszeres gyűjtögetőkön
- Bűncselekmény lesz a deepfake pornográfia az Egyesült Királyságban
- Ömlenek a milliárdok a szaúdi csodavárosba, mégis csúszik az építkezés
Az Uber februárban kezdte tesztelni rendes városi forgalomban az önvezető autóit az arizonai Tempében. Egy hónap sem telt el, amikor bekövetkezett az a baleset, ami miatt az egész programot hónapokra fel kellett függeszteniük: az önvezető SUV-juk fékezés nélkül ütött el egy gyalogost, aki biciklit tolva kelt át az úttesten. A 49 éves áldozat belehalt a sérüléseibe, a rendőrség pedig nyilvánosságra hozta a fedélzeti kamera felvételeit, melyekből az is kiderült, hogy teljesen feleslegesen ült a volán mögött az Uber biztonsági sofőrje: miközben a szoftverhibás kocsi önvezető üzemmódban ment, ő a telefonján videókat nézegetett, csak a csattanásra kapta fel a fejét.
A tragédia megrendítette a hitet az önvezető autók biztonságában, a városi teszteket az Uber csak júliusban kezdte újra, igaz, azóta ők is és riválisaik is újabb fejlesztéseket jelentenek be, leginkább az önvezető taxik elterjedése van napirenden.
Most azonban a minőségi tech-újságírással foglalkozó The Information-hoz eljutott egy belső levelezés az Ubertől, mely azt bizonyítja, hogy a cégnél már előzetesen is tudtak a súlyos biztonsági problémákról. A márciusi, baleset előtt írt emailekben egy Robbie Miller nevű, a tesztelésért felelős középvezető figyelmezteti feljebbvalóit, hogy az Uber kocsikkal súlyos biztonsági problémák vannak. Levele szerint az önvezető autóik még rutinszerűen kerülnek kárral járó balesetekbe, a volán mögé ültetett biztonsági személyek pedig nincsenek megfelelően felkészítve.
Miller már ekkor arról írt, hogy javítani kell a kocsik biztonságán:
Szinte kétnaponta sérültek meg az autók februárban. Nem kellene nekimennünk valaminek 15 ezer mérföldenként
– állt a levélben, melynek szerzője azonban néhány napon belül távozott a cégtől. Öt nappal később az Uber önvezetője elgázolta a biciklit toló Elaine Herzberget. Az áldozat családjával a cég két héttel később peren kívül megállapodott, majd a biztonsági garanciákat újragondolva negyedévvel később újrakezdték a városi teszteket.