A kínai airbnb már arcfelismeréssel enged be kulcs helyett
Legalábbis a vendégfogadásban gyorsan teret fog hódítani az arcfelismerős beengedési rendszer, miután Kínában a legnagyobb lakáskiadó platform bejelentette, hogy 2019-ben elkezd átállni az új szisztémára. A Xiaozhu – a sajtónyelvben „Kína válasza az Airbnb-re” – első körben Szecsuán székhelyén, a gyorsan fejlődő Csengtuban vezeti be az arcfelismerőt. A vendégeknek nem lesz szükségük kulcsra, nem kell bíbelődniük hagyományosabb okoszárakkal, az ajtó nyílásához az kell, hogy a kamera azonosítsa őket az adatbázis alapján. A dél-kínai városban egy év alatt az összes lakás 80 százalékát szeretnék felszerelni.
A Xiaozhun keresztül összesen 300 ezer lakást adnak ki rövid távra a tulajdonosaik Kínában. Ezzel verik a kínai piacon szintén versenyző Airbnb-t, és ütemes a növekedés, többek között a plusz szolgáltatásoknak (design, üzemeltetés, okoszárak, stb.) köszönhetően. Az extrákkal kicsit hasonló modellt követnek mint az online kereskedelemben a magát az Amazon versenytárává kinövő Alibaba. Az Alibaba alapítója, Jack Ma befektetési alapja egyébként ősszel 300 millió dollárért vásárolta be magát a Xiaozhunba.
Ha az arcfelismerő használata a gyakorlatban is beválik, és a bérbeadóknak növeli a biztonságérzetét, elképzelhető, hogy a nyugati cégek is hamarosan kénytelenek lesznek követni a kínai riválist.