László
19 °C
35 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Egy nap alatt egymillió forintot költött a Fidesz a Bangóné elleni videó reklámozására

2019.04.29. 12:58

Március végén jelentette be a Facebook, hogy az EU-ban is felpörgeti a politikai tartalmú hirdetések ellenőrzését, akkor azonban Magyarország esetében még elég fapados volt a rendszer, nem derült ki, hogy politikai témájú-e egy hirdetés, és a már inaktív reklámok sem jelentek meg a rendszerben.

Ez mostanra megváltozott, már azt is meg lehet nézni, hogy ki mennyit költött facebookos reklámokra, így többek közt az is kiderült, hogy a Fidesz egy nap alatt több mint egymillió forintot költött az MSZP-s Bangóné elleni rövidfilmjének megtolására – szúrta ki a 444.

Az adatokat a Facebookon is meg lehet nézni, de ha teljes képet akar kapni az ember egy oldal hirdetési szokásairól, akkor az Ad Library-t érdemes böngészni, ahol az összes, a rendszer magyarországi indulása óta feltöltött reklám statisztikáit meg lehet nézni. Itt szerepel többek közt

  • az elköltött összeg és az elérés
  • a nemek és a korcsoportok megoszlása
  • és az is, hogy megyékre lebontva milyen arányban mutatta a Facebook az adott hirdetést.

Magyarországon egyébként már ránézésre rettentően érdekes a reklámok helyzete: végigkattintgatva a fideszes hirdetéseket szembetűnő, hogy míg a kormánypárt

a Bangónés videóra nem átallott egymillió forintot költeni, amivel egymilliós elérést generált neki,

addig az ellenzéki pártok jóval kevesebb pénzből gazdálkodnak, az MSZP pedig némileg meglepő módon korosztályokra lebontva külön hirdetéseket tol meg kisebb-nagyobb összegekkel.

A március végén szintén felturbózott, hirdetésekről szóló jelentés, az Ad Library Report egyelőre még mindig nem érhető el itthon, de a május közepétől naponta frissülő adatbázis segítségével a jövőben elméletileg hetente, havonta és negyedévente bárki számára letölthető összegzésekben is lehet majd böngészni a politikai szereplők facebookos reklámköltéseit.

Az MSZP egyébként hétfőn pár napos tanakodás után végül kitalálta, hogy mit kezd Bangóné patkányügyével: a teljes párt beleállt a patkányozásba, hangsúlyozva, hogy nem a szavazók a patkányok, hanem a fideszes politikusok.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!