Helén
9 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

Karácsony Gergely

Ellenzéki Összefogás
50.86% (353593 szavazat)

Tarlós István

FIDESZ-KDNP
44.1% (306608 szavazat)

Az etióp légitársaság talán soha többé nem fog Boeing Max-okkal repülni

2019.05.15. 11:48

Miután két Boeing 737 Max 8-as repülőgép is lezuhant rövid időn belül, és az egyik tragédia az etióp légitársaságot érintette, a cég igazgatója az NBC Newsnak adott interjújában igen borúlátóan nyilatkozott a cég és a géptípus jövőbeli kapcsolatáról. Mint mondta,nem tudja kijelenteni, hogy a társaságuk a jövőben valaha is kívánja még használni e géptípust. Az előrevetített döntés jelentősége jóval túlmutat önmagán, hiszen egy dominófolyamatot indíthat be. Előfordulhat, hogy a példát követve a típust eddig használó cégek egymás után fognak elbúcsúzni a repülőtől, ezzel halálra ítélve a típust.

Tewolde Gebremariam, az Ethiopian Airlines vezérigazgatója pontosan ezt mondta az interjúban:

Nem tudom teljes biztonsággal azt mondani, hogy ez a repülőgép valaha is repülni fog még az Ethiopian Airlinesnál.

Ezután ugyan hozzátette, hogy a típus újraaktiválása sem elképzelhetetlen, ha tökéletesen meggyőződnek a biztonságosságáról, illetve képesek lesznek erről meggyőzni a pilótáikat is, de mégsem ez a második mondat szült szalagcímeket a repülési szaksajtóban. főként azért, mert mindezt azzal toldotta meg, hogy a típus visszavétele csak abban az esetben lehetséges, hogy ha a repülő közönség típusba vetett bizalma valaha is visszatér.

Márpedig ez a feltétel tűnik jelenleg a leginkább teljesíthetetlennek.

Az etióp légitársaság Addis Ababából Nairobiba tartó 302-es járata március 10-én szenvedett szerencsétlenséget, miután a repülésirányító rendszer hibája folytán a pilóták elveszítették az irányítást a gép felett. Azóta számos olyan hibára derült fény, amelyek a Boeing vétkes mulasztását valószínűsítik. Így nem értik a vizsgálók, hogy a cég miért nem képezte ki megfelelően a pilótákat az automatikus repülésirányító rendszer új típusára, a frissített géptípusra való átképzés miért csak egy egyszeri Ipades tájékoztatóból állt, és miért nem vezették be standard biztonsági felszerelésként azokat az alrendszereket, amelyek megakadályozhatták volna a katasztrófák megtörténtét.

Az jelenleg nem egyértelmű, hogy a 737 Max 8-asokat érintő repülési tilalmat mikor fogják feloldani a légügyi hatóságok, bár a légitársaságok többsége arra számít, hogy erre a nyár végén fog sor kerülni. Az etióp légitársaság - az érintettség okán - még sokkal bizalmatlanabb a típussal kapcsolatban, mint más cégek. Ezen semmi csodálkoznivaló nincs, hiszen a cég az etiópok bizalmától függ, akiknek viszont beivódott a kollektív emlékezetébe a két hónappal ezelőtti tragédia. Ez magyarázza, hogy Tewolde Gebremariam igazgató a következőket jelentette ki az NBC-interjúban:

Ha valaha is repülünk a típussal, akkor mi leszünk az utolsó légitársaság, amely így tesz. Nagy erőfeszítésekbe fog kerülni, míg meggyőzünk mindenkit, hogy biztonságos... De mindenek előtt magunkat kell meggyőznünk arról, hogy akarjuk-e ezt az egészet.

Forrás: Simple Flying