Vilmos
19 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Minden nap KÉT alma, és a doktor alma

GettyImages-72537874
2019.06.11. 13:37

Évente milliók halálát okozhatja a világon, hogy az emberek túl kevés gyümölcsöt és zöldséget esznek. Egy új kutatás a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában játszott szerepüket mutatta ki.

A kutatók becslése szerint a világon hét szív- és érrendszeri halálozásból egyet a nem elegendő gyümölcs, 12-ből egyet pedig a kevés zöldség fogyasztása okozhat. Eszerint évi majdnem 1,8 millió szív- és érrendszeri halálozás az alacsony gyümölcsbevitel, egymillió az alacsony zöldségbevitel számlájára volt írható kutatók szerint.

Eredményeink az egész világon a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelésére buzdítanak, ezzel csökkenne a megelőzhető halálozások száma

– mondta Victoria Miller, a Tufts Egyetem táplálkozástudományi tanszékének kutatója, a Phys.org-on ismertetett tanulmány vezető szerzője.

A gyümölcsök és a zöldségek kitűnő rost-, kálium-, magnézium- és antioxidáns-források. Ezek csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet, a friss zöldség és gyümölcs emellett javítja a bélbaktériumok állapotát és összetételét is. Akik többet esznek belőlük, kisebb eséllyel híznak el, ami szintén csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

A táplálkozástudomány eddigi prioritása az egész világon az elegendő kalória- és vitaminbevitel, valamint a hozzáadott só- és cukormennyiség csökkentése volt. A tanulmány rávilágít, hogy a fókuszt át kell helyezni a gyümölcsök, zöldségek és hüvelyesek fogyasztására

– tette hozzá Dariush Mozaffarian, a tanulmány másik szerzője.

A kutatók a táplálkozási irányelvek és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatai alapján az optimális napi gyümölcsfogyasztást 300 grammban, vagyis két kisebb almányi mennyiségben határozták meg. A napi optimális zöldségfogyasztás 400 gramm, nagyjából három csésze nyers répának megfelelő mennyiség lenne.

A férfiakat erőteljesebben sújtja az alacsony zöldség- és gyümölcsbevitel miatti szív- és érrendszeri halálozás, a nők ugyanis az adatok szerint általában több zöldséget és gyümölcsöt esznek.

(MTI)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!