Szép e-bicikliket ígér a Bosch fejlesztése
Fölösleges finomkodni: az elektromos biciklik többségét elcsúnyítja a vázra szerelt méretes akkumulátor, és motort sem sikerült igazán jól elrejteni a pedáloknál. Ezen változtatnak a Bosch 2020-ban piacra kerülő új termékei, amelyek jobban belesimulnak majd a vázba, és nagyobb kapacitásúak.
A pedelecnek is nevezett elektromos bringák pedálozás közben segítik az embert, hogy kevesebb izzadsággal jusson el az úti céljához.
A PowerTube 625 lítiumion akkumulátor a hosszabb utakra lett tervezve, a nevéből is kitalálható 625 Wh-s kapacitással. A megfelelően kialakított kerékpárokon ebből kettő elhelyezhető, és az 1250 Wh nagy előrelépés a korábbi aksik 500 Wh-s kapacitásához képest. Bevezetnek egy kisebb, 400 Wh-s aksit is, amelyből olcsóbb bringák építhetők.
Az áttervezett vezérlőrendszer megelőzi az elektromos motorok tuningolását, amellyel általában a kötelező sebességkorlátot szüntetik meg a bringázók. Ugyanakkor jóval könnyebb lesz összekötni a telefonunkat a biciklivel, ha a megtett kilométereket egy fitnesz appban számolnánk. A fedélzeti számítógép lopásgátlóként is működik, gyakorlatilag az a bicikli kulcsa.
Öt új elektromos motort is piacra dobnak:
- Performance CX a hegyikerékpárokra, hogy könnyebb legyen feljutni a hegy tetejére
- Performance Cruise 65 newtonméteres nyomatékkal, és akár 32 km/órás sebességgel
- Performance Speed 75 nm-es nyomatékkal és 45 km/órás sebességgel
- A Cargo motor a teherszállító biciklik mozgatását segít, akár 32 km/óráig
- A Cargo Speed ugyanezt 45 km/órás sebességgel biztosítja