Huba
Index - In English In English Eng

Új havasi lótuszfajt fedeztek fel

2019.08.12. 16:13

A havasi lótusz egy ritka és veszélyeztetett faját fedezték fel kínai tudósok a szecsuáni Volung természetvédelmi területen. A havasi lótuszra (Saussurea balangshanensis) 4400-4700 méter magasan bukkantak rá a Kunming Botanikai Intézet kutatói a természetvédelmi területen. A növény számos különbséget mutat a havasi lótusz eddig megismert fajaitól. Egyebek mellett csípős illata is megkülönbözteti a többitől - mondta el az intézet tudósa, Csang Jacsou.

Az új lótuszfaj leírása
Fotó: Csang Jacsou / Nordic Journal of Botany

A kutatók és a természetvédelmi terület szakemberei egymástól független felméréssel alig 500 példányt találtak az eddig ismeretlen növényfajból. Megállapították, hogy a virágos növény már csak a Palang-hegységben nő, ezért a súlyosan veszélyeztetett fajok közé tartozik.

A tudós hangsúlyozta, hogy mivel a növény élőhelye közel fekszik egy országúthoz, sürgősen tenni kell valamit a terület megóvásáért. A környéken viszonylag kevés az emberi aktivitás, de a Volung illetékesei további lépéseket terveznek a hely védelme érdekében.

Négy havasi lótusz összehasonlítása, balra az új faj
Fotó: Csang Jacsou / Nordic Journal of Botany

(MTI)

Klímaváltozás, környezettudatosság, fenntartható jövő.
Ezek nem csak trendi hívószavak, hanem a közös valóság, amiben mindannyian élünk. A Zöld Indexen mi is kiemelt figyelemmel foglalkozunk ezekkel a témákkal. Ha te is fontosnak tartod, hogy azoknak is élhető bolygójuk legyen, akik ma születnek, csatlakozz hozzánk a Zöld Indexen.