Orsolya
5 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

Magyar gimnazista is kapott aranyérmet a Közép-európai Matematikai Olimpián

2019.09.04. 12:05 Módosítva: 2019.09.04. 13:24

Egyéniben egy arany, egy ezüst és három bronz minősítést szereztek magyar középiskolás diákok az idei Közép-európai Matematikai Olimpián (MEMO). Magyarország a csapatversenyben ezüst minősítést szerzett. Az idei aranyérmet Lengyelország csapata kapta, a bronzérmes Németország lett.

A 13. Közép-európai Matematikai Olimpiát idén a csehországi Pardubicében rendezték meg augusztus 26. és szeptember 1. között. A versenyen Magyarország mellett Csehország, Ausztria, Horvátország, Németország, Litvánia, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia és Svájc képviseltette magát 6-6 fős középiskolás csapatokkal. Minden nemzetet a matematikai olimpiai válogatóversenyeken legeredményesebben szereplő diákok képviseltek.

A magyar csapat
A magyar csapat
Fotó: memo2019.karlin.mff.cuni.cz

A magyar csapat tagjai idén a következők voltak: Beke Csongor (11. évf. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium), Gyimesi Péter (11. évf. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium Gimnázium), Soós Máté (11. évf. Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium), Tóth Balázs (11. évf. Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium), Várkonyi Zsombor (10. évf. Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium), Weisz Máté (11. évf. Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium). A magyar csapat két vezető tanára Lenger Dániel, az ELTE oktatója és Szoldatics József, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanára volt. 

Az egyéni versenyben Weisz Máté, a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium diákja kapott arany minősítést, Gyimesi Péter ezüstöt, Soós Máté, Tóth Balázs és Beke Csongor pedig bronzot.  

 A csapatverseny végeredménye így alakult: 

Helyezés Ország Pontszám
1 Lengyelország (arany) 63
2 Magyarország (ezüst) 58
3 Németország (bronz) 53
4 Szlovákia 51
5 Csehország 49
6 Horvátország 45
7 Svájc 42
8 Litvánia 30
9 Ausztria, Szlovénia 26

És hogy milyen feladatokat kellett megoldani?

Ebben a cikkünkben arról írtunk, hogyan kellene megreformálni a matematikaoktatást úgy, hogy az ne okozzon életre szóló frusztrációt az emberek többségének.