Repedések miatt állnak a Boeing 737 NG repülőgépek
Újabb repülőgéptípusok kénytelenek a földön maradni, miután repedéseket fedeztek fel az egyik kulcsfontosságú alkatrészen, amely a szárnyat rögzíti a repülőgéptörzshöz.
A Boeing 737 NG típusú repülőgépeken először az amerikai Southwest Airlines légitársaság munkatársai vettek észre kisebb repedéseket, és két járművet ki is vontak a forgalomból a vizsgálatok idejére. A héten a brazil Gol Linhas Aeras légitársaság is átvizsgálásra küldte tizenegy ilyen gépét.
Az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) múlt héten vizsgálatokat is elrendelt a géptípussal kapcsolatban, a 165 forgalomban lévő Boeing 737 NG átnézésére hét napot adott.
A kifogásolt alkatrészt alapvetően úgy tervezik meg, hogy annak egyben kell maradnia a repülőgép teljes élettartama során, vagyis több mint 90 ezer fel- és leszállást kell kibírnia. Érthető módon nagy baj származhat abból, ha a szárnyakat a törzsre rögzítő alkatrésszel bármikor egy repülés során probléma adódik.
Nem ez az első probléma a Boeing 737-esekkel az utóbbi időben. A 737 MAX típusú gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. Az erről az ügyről szóló cikkeinket ide kattintva olvashatják.