Előd
6 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

Egymillió szennyezett e-cigipatron került forgalomba, a hibát jelentő vezetőt kirúgták

2019.10.30. 12:09

Az e-cigaretták terén piacvezető Juul egy volt vezető alkalmazottja pert indított a cég ellen, mert állítása szerint egymillió szennyezett patront hoztak forgalomba, és amikor erre fény derült, nem hívták vissza a hibás termékeket, amikor pedig ő felemelte emiatt a hangját, kirúgták – írja a Buzzfeed News.

Siddharth Breja korábban a Juul globális pénzügyi elnökhelyettese volt. Állítása szerint egy március 12-i vezetőségi megbeszélésen jutott tudomására, hogy nagyjából 250 ezer újratöltő készletet, azaz egymillió darab e-cigarettához való folyadékot tartalmazó patront szállítottak ki az üzleteknek, amelyek eladták azokat a fogyasztóknak. A cég azonban se visszahívni nem volt hajlandó az érintett termékeket, se legalább egy közegészségügyi figyelmeztetést kiadni. Breja saját bevallása szerint amikor ezt kifogásolta, az akkori pénzügyi igazgató, Tim Danaher "megkérdőjelezte a pénzügyi éleslátását", hiszen ez a cégnek több milliárd dolláros veszteséget jelentett volna.

Még februárban amiatt is tiltakozott Breja, hogy a cég gond nélkül értékesített egy évnél régebbi patronokat. Breja állítása szerint lejárati idő meghatározását sürgette, de az akkori vezérigazgató Kevin Burns állítólag azt felelte:

A vásárlóink vele részeg és úgy szívja az e-cigit, mint egy faszszopó, ki a fasznak tűnne fel a patronjaink minősége?

Breja az ügyvédje szerint jelezte az aggályait a cég részvényeseinek és igazgatótanácsának, de a problémák kezelése helyett inkább őt rúgták ki. A Juul és az érintett korábbi vezetők egyelőre nem reagáltak a vádakra.

A Juult és általában az e-cigeratta-ipar egészét sok támadás éri az elmúlt hónapokban az Egyesült Államokat sújtó rejtélyes megbetegedési hullám miatt, amely aránytalanul nagy mértékben érinti a fiatalokat, és a jelek szerint az e-cigaretták viharos sebességű terjedéséhez is köze lehet. Emellett a Juul azért is sok kritikát kap, amiért a vádak szerint a marketingtevékenységével kifejezetten a fiatalokat célozza.