Ambrus
-2 °C
1 °C
Index - In English In English Eng

A Google nem akarja, hogy a hirdetők belelássanak a személyes adatainkba

2019.11.14. 21:59

EU-s nyomozások hatására a Google bejelentette, hogy korlátozni fogja, hogy Februártól milyen adatokhoz férnek hozzá a hirdetők – írja a Bloomberg. A cég nem fogja megosztani a hirdetőkkel, hogy milyen jellegű oldalakon jelenne meg a hirdetésük. A reklámok helyeire licitálhatnak a hirdetők, és eddig a licitismertetőkben benne volt, hogy egy adott oldal például sportról, vagy időjárásról szól. Sok hirdető szerint a Google ezzel a lépéssel ártani fog a hirdetési piacnak.

Azzal, hogy a hirdetők előre tudták, hova kerülhet a hirdetésük meg tudták előzni, hogy azok ne jelenjenek meg például terrorizmust hirdető videók előtt a YouTube-on.

A Google a döntést a felhasználók adatainak szigorúbb védelmével indokolta a döntést. A változás nyomán ugyanis szerinte a hirdetők nem férhetnek majd hozzá a felhasználók olyan, úgynevezett érzékeny adataihoz, mint például az egészségi állapotuk, a vallásuk, a politikai nézeteik vagy a szexuális irányultságuk – írja az MTI.

A Google továbbra is számtalan vállalatnak közvetít majd olyan licit kérelmeket, amikben benne van hogy mit nézel, olvasol, vagy hallgatsz. Ezekben az is benne lesz, hogy hol vagy.

– figyelmeztet Johnny Ryan, a Brave Software Inc. egyik munkatársa. A cég reklám-blokkolókat készít.

Nem meglepő, hogy a Google megpróbálja bizonyítani, hogy milyen felhasználóbarát, hiszen néhány napja derült ki, hogy a felhasználók tudta nélkül gyűjtötték be több millió felhasználó egészségügyi adatait.