Etelka, Aletta
3 °C
12 °C
Index - In English In English Eng

Brutális szörnyeteg a Tesla Cybertruck

2019.11.22. 09:20

Az elektromos autózás következő nagy dobása a platós terepjárók piacának meghódítása lesz, amivel az Egyesült Államokban biztosan nagyot lehet szakítani, mert úgy veszik ezeket az autókat, mint a cukrot - a három legkelendőbb autótípus az USA-ban mind pickup. A műfaj egyik nagyágyújának számító Ford is belengette már, hogy dolgozik az F-150 elektromos változatán, de a Tesla most megelőzte egy olyan magabiztos és meghökkentő formatervvel, amilyet rég nem láttunk. 

01
Fotó: tesla.com

A csütörtökön bemutatott Tesla Cybertruck kellék is lehetne egy sci-fi filmben, mondjuk a Szárnyas fejvadászban, bár ha rosszindulatúak akarunk lenni, akkor inkább egy 90-es évekbeli videojátékból vehették az ötletet, amikor még minden virtuális világ szögletes volt.

02
Fotó: tesla.com

Elon Musk cége azonban teljesen komolyan gondolja, hogy ezt az autót piacra dobja. Végül is árad belőle az erő, és ezt elvileg azoknak találták ki, akik a platón láncfűrészt és kissé olajos franciakulcsot fognak magukkal cígölni. Kívülről szemlélve sem a korábbi Teslákhoz, sem más autóhoz nem fogható.

Belül azonban megtalálható a műszerfalon az óriási kijelző, a Tesla szokásos vezérlőpultja, amelyen minden navigációs és multimédiás szolgáltatás elérhető.

A képek és az amerikai média helyszíni beszámolói alapján tágas és kényelmes autó.

Legolcsóbb változata 40 ezer dollárba kerül, egyetlen motorral és 400 kilométeres hatótávot biztosító aksival, és ezzel 3,4 tonnányi terhet lehet vontatni, a kétmotoros verzió már 50 ezerbe kerül, 480 kilométeres hatótávval és 4,5 tonnás vontatásra hitelesítve.

A legdrágább 70 ezer dolláros verzió a három motorjával legfeljebb 6,3 tonnát húz el, és 800 kilométert utazhatunk vele egy töltéssel. 

A Cybertruckban vannak még szokatlan extrák, például rendes 120/240 voltos konnektort találunk benne, beépített légkompresszora van, 9 milliméteres kézifegyverekkel szemben golyóálló.

Viszont, mint kiderült, az ökölnyi acélgolyót nem igazán bírja az üveg.

Légrugós felfüggesztése van, amellyel kicsit lejjebb lehet ereszteni a hátulját, hogy a beépített kihúzható rámpán felhajtva kényelmesen beállhassunk a platójára egy motorral.

(Engadget, Jalopnik, Wired)