Virgil
0 °C
3 °C

Betiltja a Google Play a megtévesztő előfizetéses alkalmazásokat

2020.04.17. 16:02 Módosítva: 2020.04.17. 18:09

Az Apple után a Google is betiltja azokat az applikációkat, amik megtévesztő szöveggel vagy képekkel veszik rá az embereket, hogy előfizessenek rájuk. A Google Play új irányelve őszinteséget vár a fejlesztőktől. 

Egyértelműnek kell lennie, milyen az előfizetéses csomag, mik a legfontosabb feltételek, milyen gyakorisággal vonják le az előfizetés díját, beleértve azt is, hogy automatikusan megújul-e az előfizetés, és mi történik, ha lejár a próbaidőszak, mikor vonja le az első időszak díját, és hogyan lehet megszüntetni az előfizetést. 

Az irányelv szerint rendesen le kell írni, hogy milyen funkciókat lehet előfizetés nélkül is használni,  és a próbaidőszak lejárta előtt automatikusan értesítik a felhasználókat, hogy hamarosan pénzt von majd le az alkalmazás a számlájáról. Minden olyan előfizetésről is külön emailt küldenek, ami nem egy, hanem három, hat vagy tizenkét hónapra szól. 

A Google szerint ez tulajdonképpen a fejlesztőknek is jó, mert így elkötelezett előfizetőket kapnak, és kevesebbet kell vesződni az olyan panaszos emailek megválaszolásával, akik dühöngve szeretnék visszaszerezni a pénzüket. De nyilvánvalóan az intézkedés egyfajta üzenet az olyan alkalmazások fejlesztőinek, akik eddig előszeretettel verték át a felhasználókat, hogy észrevétlenül leemelhessenek egy kis összeget a számlájukról például egy olyan játékért, ami egyszer csak havidíjas konstrukcióba került át, vagy akik szimplán elfelejtették lemondni a szolgáltatásokat. 

Jó és rossz példa az előfizetéses szolgáltatások jelöléseire.
Jó és rossz példa az előfizetéses szolgáltatások jelöléseire.
Fotó: Google