Krisztina
16 °C
27 °C
Index - In English In English Eng

Az influenszerek rávetették magukat a feketékért küzdő mozgalomra

2020.06.03. 11:58

Több amerikai netes személyiség is megpróbálja meglovagolni az USA-ban folyó mozgalmat, tüntetéseket, zavargásokat. Fiona Moriarty-McLaughlin, a Washington Examiner konzervatív lap újságírója például odasétált egy férfihoz, aki épp azon volt, hogy bedeszkázzon egy kirakatot, elkérte a csavarhúzóját, pózolt egy fotó erejéig, majd beült a fekete Mercedesébe, és elhajtott. Taylor Lorenze, a New York Times újságírója a Twitterre töltötte fel a Moriarty-McLaughlint leleplező videót, amin tisztán hallani, hogy úgy köszön el, hogy

szép munka, srácok, BLM!

A BLM a Black Lives Matter rövidítése, az erre a jelmondatra épült mozgalom a feketék egyenjogúságáért és az őket érő kiemelten gyakori rendőri erőszak ellen dolgozik.

A videót megosztotta Ava DuVernay és LeBron James is. Az eset után Moriarty-McLaughlin minden közösségi médiás fiókját privátra állítottaNem ő volt az egyetlen, volt, aki kiszúrta a lehengerlő fényképek lehetőségét: volt, aki egy betört kirakatú T-Mobile előtt pózolt.

Jake Pault is meggyanúsították azzal, hogy egy arizonai plázában fosztogatott. Paul és stábja valóban egy áruházban voltak, és valóban sokan fosztogattak körülöttük, de a róluk készült videó alapján (amit ugyanaz a NYT újságíró népszerűsített, mint a  Moriarty-McLaughlint bemutatót) nem egyértelmű, hogy ők bármit megrongáltak vagy elloptak volna. Paul és stábja tagadja is a vádakat.

A szolidaritás közben keddre meghirdették a Blackout Tuesdayt, aminek az volt a lényege, hogy aki szolidaritást vállal a tüntetőkkel, az ezen a napon nem úgy posztol a közösségi médián, mint általában, hanem inkább olyan fekete aktivisták hangját erősíti fel megosztásokkal, akik tájékoztatják az embereket az eseményekről. Ebből az lett, hogy több mint 28 millió fekete négyzet lepte el az Instagramot. Ezzel az volt a baj, hogy sokan a #BlackoutTesday helyett a #BlackLivesMatter-t használták. Az utóbbi segítségével a tüntetők eddig hatékonyan kommunikáltak és osztottak meg fontos információkat, de mivel a hashtaget ellepték a fekete négyzetek, ez a lehetőség egy időre megszűnt.