Felháborodást okoztak a Google fedetlen fenekű pizsamareklámjai

2020.12.23. 14:08 Módosítva: 2020.12.23. 14:11
Célzott hirdetésként jelentek meg nem sokkal karácsony előtt a Google Adsense – szó szerint – „feneketlen” pizsamái az interneten, és akik ilyen reklámmal találkoztak, nem értik, hogy miért ők a célközönség.
Az IVRose Google hirdetésrendszerben megjelenő női pizsamareklámok meghökkenést, felháborodást is okoztak sokaknál (Forrás: IVRose)
Az IVRose Google hirdetésrendszerben megjelenő női pizsamareklámok meghökkenést, felháborodást is okoztak sokaknál (Forrás: IVRose)

A múlt héten kezdtek megjelenni a weboldalakon a több kiskereskedő által népszerűsített „egyszerű, funkcionális gombos, felnőttpizsama” hirdetések. A reklám nem csekély zavart és felháborodást keltett, sokan megkérdőjelezték, hogy éppen őket kellett becélozni ilyen termékekkel.

Egy hirdetésszakértő szerint a hirdetéseket úgy készítették el, hogy egyben a fogyasztókkal kapcsolatos adatok gyűjtését segítsék.

A hirdetésekre először azután figyeltek fel, miután többen arról számoltak be, hogy az IVRose márkát használó ilyen termékek reklámjait látták, miközben egy cikket olvastak az Elle.com-on.

Az IVRose Facebook-oldalát a Shanghai Lishang Information Technology Co Ltd. nevű kínai cég kezeli. A cég elérhetőségei megegyeznek egy másik, divattal foglalkozó weboldal, a ChicMe adataival, amelynek neve szinte azonos hirdetésben szerepel. A cég webhelye az Alkmand Estate Ltd tulajdonában van, amely számos ruházati weboldalt üzemeltet, amelyek mindegyikén ugyanazok vagy nagyon hasonló pizsamahirdetések futnak.

Provokátorok

Mat Morrison, a Digital Whisky marketingügynökség tervezési igazgatója a BBC-nek elmondta, hogy a kínai hirdetők már korábban is „provokatív képeket” használtak fel a figyelem felkeltésére.

Az ilyen stílusú hirdetések az alacsony kategóriájú cégekre jellemzőek. 

– állítja Morrison.

Az ilyen típusú reklám felhasználásának egyik valószínű oka az lehet, hogy a hirdetés sok emberhez eljut, tehát a „célparaméterek” (vagyis hogy kiket poróbálnak az adott reklámmal becélozni) sokkal szélesebb közönségnek szólnak, mint általában. Egy adott szűk réteg helyett egy adott nem vagy korosztály elérése lehetett a cél.

Morrison véleménye szerint azonban a szexi hirdetés 

végcélja nem csak az lehet, hogy a fogyasztók megvásárolják a szóban forgó terméket.

Szerinte, ha egy felhasználó rákattint a hirdetésre, akkor valószínűleg a közeljövőben más hasonló termékekkel is megcélozhatják.

Egy olyan csábító reklámot hoztak létre, amely még épp hogy belefér a kiadók megfelelőségi szabályaiba, de elég erotikus a férfiközönség érdeklődésének felkeltésére.

– hangsúlyozta Morrison.

Burkolt reklám a reklámon belül

A marketingigazgató szerint, amikor valaki rákattint a hirdetésre, a reklámhálózat

egy új, rejtett sütit helyez el az eszközén,

amely lehetővé teszi, hogy azonosítsa, amikor legközelebb felmegy az internetre. Morrison szerint:

Az internet új utakat nyitott a kínai gyártók előtt, akik olyan platformokon keresztül értékesítenek a nyugati közönségnek, mint az Amazon és az eBay. Az ilyen típusú reklám egyben lehetővé teszi számukra, hogy a jövőben megkerüljék a Google-t, és közvetlenül értékesítsenek az ügyfeleiknek, ami növeli az árrést és a profitot számukra.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM