Nem mindig indokolják meg a közösségi médiumok a tiltásokat

2021.01.15. 10:25

A közösségi médiumok gyakran elmulasztják megindokolni azt, hogy miért tiltották le egy-egy felhasználójukat, holott ez kötelezettségük lenne – írja az InfoRádió.

A rádió egy internetjogászt, Baracsi Katalin kérdezett meg erről, aki kifejtette: a Twitterre, Facebookra vagy YouTube-ra való regisztráláskor a felhasználók elfogadják ugyan a feltételeket és ezek alapján – bizonyos esetekben – lehetőség van a felhasználók letiltására,

de csupán indokolt esetben.

Az internetjogász szerint „ha megtörténik a felfüggesztés, és az ember utánajár, hogy miért történt, akkor csak az esetek nagyon kis hányadában kap reális visszajelzést arról, hogy melyik közösségi irányelvet vagy alapelvet sértette meg az oldalon". Ez aztán felháborodást okoz az emberekben hiszen nem értik, hogy miért nem tudnak hozzáférni a közösségi oldalukhoz – tette hozzá. 

A szolgáltatók ezen a területen nem az átláthatóságra törekednek, holott ez mindegyikük működési szabályzatában benne van

– hívta fel a figyelmet a problémára.

Az internetjogász azt is kiemelte,  hogy mára a közösségi médiumok már-már közszolgáltatássá váltak, az emberek nagyon gyakran ott keresik az információkat és tartják a kapcsolatot másokkal.

Az ideális az lenne, ha a szolgáltatók az átláthatóságra és a felhasználói biztonságra, a felhasználók pedig a tudatosságra törekednének a közösségi médiumok használatát illetően  – összegezte.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM