Valentinkor karanténban burjánzik a romantikus átverés
Az Egyesült Királyságban 2020-ban egészen elképesztő mértékben: 20 százalékkal nőtt a romantikus átverésekhez kapcsolódó banki átutalási csalások száma 2019-hez képest. Az ilyen csalások áldozataitól 68 millió fontot (27,2 milliárd forintot) csaltak ki csak 2020-ban – állítja az Egyesült Királyság csalásügyi hatósága, ez pedig egy másik jelentős növekedés az előző évhez képest.
A brit szervezetek figyelmeztették a lakosságot, hogy
legyenek különösen éberek a Valentin-nap előtt és alatt.
A szervezet külön figyelmeztette a közösségi médiát aktívan ismerkedésre használókat:
- az online udvarlóknak ne küldjenek vagy utaljanak pénzt, illetve ne engedélyezzék a másiknak, hogy hozzáférjen a bankszámlájukhoz, továbbá ne vegyenek fel hitelt a másik nevében;
- ne küldjék át személyes okmányaik, például az útlevél vagy a jogosítvány másolatát;
- illetve a másik tanácsára ne fektessenek be pénzt;
- ne fogadjanak el és ne küldjenek csomagokat a másik nevében;
- végezzenek fordított képkeresést egy keresőmotoron, hogy lássák: az illető használ-e hamis képeket – amennyiben igen, és a pénzügyi átverés már megtörtént, haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot bankjukkal, és jelentsék a csalásügyi hatóságnak az esetet.
2019-ben és 2020-ban is meghaladta az ilyen típusú csalások miatt elvesztett pénzmennyiség összege az online vásárlási csalások révén ellopott pénzek összegét – figyelmeztetett még a brit csalásügyi hatóság. 2020-ban az online vásárlás és az aukciós csalás 63 millió font kárt okozott az Egyesült Királyságban, míg az ilyen „romantikus átverések” 68 millió fontot.
Ráadásul a Covid–19-járvány csak tovább fokozta a problémát.
A koronavírus kitörése miatti karantén és a társadalmi életünk egyéb korlátozásai azt jelentették, hogy sokkal többen kerestek online párkapcsolatot, és ez kétségtelenül befolyásolta az ehhez kapcsolódó esetek számát is
– hangsúlyozta Pauline Smith, a brit csalásügyi hatóság vezetője.
A romantikus csalások áldozatainak nemcsak a szerelmét lopják meg, hanem a pénzét is
– tette hozzá Katy Worobec, a UK Finance bankhálózat gazdaságibűnözés-megelőzésért felelős ügyvezető igazgatója.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.