Tibor
2 °C
8 °C

Új szervezettel szabályoznák a Facebookot a britek

2021.04.08. 12:57
Egy új szabályozó szervezet jött létre az Egyesült Királyságban, amelynek célja a technológiai óriások szinte korlátlan dominanciájának megfékezése, és amely meg is kezdte munkáját az országban.

A Digitális Piaci Egység (Digital Markets Unit – DMU) először új magatartási kódexek létrehozására törekszik olyan vállalatok számára, mint a Facebook és a Google, ami arra is vonatkozik, hogy a techcégek milyen kapcsolatot tartanak fenn a tartalomszolgáltatókkal és a hirdetőkkel. Ez az új szervezeti egység a brit Verseny- és Piacfelügyeleten belül fog működni.

A rendszer szégyentelenül versenypárti lesz

– állítja a részlegvezető.

A DMU első feladata az lesz, hogy megvizsgálja és szabályozza a technológiai cégek és a felhasználók közötti kapcsolatrendszert. Itt azonban nemcsak az „egyszeri” felhasználókról van szó, hanem például hirdetni akaró kisvállalkozásokról vagy olyan kisebb hírszervezetekről is, amelyek híreket kívánnak szolgáltatni. Erre a szervezet szerint azért van szükség, mert jelenleg a Facebook, a Google és az Amazon kontrollálja 

a digitális hirdetési bevételek oroszlánrészét.

Mielőtt azonban konkrét intézkedéseket foganatosítana, az új szabályozó szervnek előbb meg kell várnia az ilyen kódexek törvénybe iktatását.

A mai nap fontos mérföldkő a világ legversenyképesebb online piacainak létrehozásában, amelynek középpontjában a fogyasztók, a vállalkozók és a tartalomkiadók állnak

– nyilatkozta Oliver Dowden, a brit digitális fejlesztésért felelős minisztérium vezetője.

Kwasi Kwarteng energiaügyi és tiszta növekedésért felelős államtitkár szerint a versenypárti rendszer „segít megfékezni a technológiai óriások dominanciáját”.

Andrea Coscelli, a brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság vezérigazgatója hozzátette:

Az interneten vásárló és online információkat megosztó embereknek hozzá kell jutniuk a dinamikus és versenyképes iparági választékhoz, a biztonságos adatszolgáltatáshoz és a tisztességes árakhoz.

(BBC)