Már 300 ezer felhasználója van Zuckerberg új platformjának

2022.02.19. 13:49
A közösségi oldal anyacége olyan platformot indított, amelyben egy virtuálisvalóság-szemüvegen keresztül egy rajzfilmhez hasonló térben mozoghatunk. A felhasználók száma három hónap alatt a tízszeresére nőtt.

Három hónap alatt megtízszereződött a Facebook anyacégének, a Metának a virtuális valóságon alapuló közösségi oldala, a Horizon Worlds. Mark Zuckerberg a platformot a Facebook utódjának szánja.

Az új felületen, ami a cég által Metaverzumnak nevezett vállalkozás része, a felhasználók egy virtuálisvalóság-szemüvegen keresztül egy számítógépes játékhoz vagy rajzfilmhez hasonló térben mozoghatnak, és ott találkozhatnak ismerőseikkel.

Mielőtt az oldal decemberben nyilvános lett, a béta-verziót a fejlesztők tesztelték. A Minecrafthoz hasonlóan a Horizon Worldsben a felhasználók maguk építhetik a környezetet, és avatárjaikkal abban mozoghatnak. A Meta bejelentése szerint eddig már tízezer különböző világ épült a Horizon Worldshöz, amely egyelőre a 18 év feletti amerikai és kanadai felhasználók számára elérhető – írja a Verge.

Mint azt megírtuk, a Facebook 2021 októberének végén jelentette be, hogy a vállalatot átnevezik Metára. A vállalat tízmilliárd dollárt fordít arra, hogy létrehozzák a metaverzumot, azt az online világot, ahol a felhasználók találkoznak, játszanak, dolgoznak. A cég csak Európában tízezer dolgozót venne fel.

A cég jövőképével ellentétben a Facebookba egyik legelsőként befektető Roger McNamee szerint a Meta virtuális disztópiát épít fejlesztéseivel, amit nem lenne szabad hagyni. Az üzletember rossz ötletnek tartja Zuckerberg céljait, mint mondta, „ijesztő, hogy ülünk, és csak nézzük, mintha ez lenne a normális”.

Roger McNamee azzal indokolta véleményét, hogy a techóriás a Facebook közösségi oldal felületén megjelenő álhírekkel és félinformációkkal sem tud mit kezdeni, ebből pedig arra lehet következtetni, ez hasonlóképp lenne a metaverzumban is. Utóbbi pedig közvetlen hatással lenne a gazdasági életre is, Zuckerberg ugyanis azt szeretné, hogy üzleti megbeszéléseket tartsanak a virtuális valóságban, vagy magánszemélyek találkozzanak, és végezzenek egymás közti tranzakciókat.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM