TikTokot csinál a Facebookból Zuckerberg
Korábban már az Index is beszámolt a TikTok töretlen népszerűségéről, a kínai alkalmazás ugyanis már-már felfoghatatlan számokat produkál, tavaly szeptemberben átlépte a havi egymilliárd aktív felhasználót, magát az alkalmazást pedig közel négymilliárdszor töltötték már le – nem meglepő tehát, hogy a Meta is felfigyelt minderre.
A Reels elnevezés még a 2019-es év végén tűnt fel az Instagramon, azzal a szándékkal, hogy leváltsa elődjét, az IG TV-t, mellyel igazából a Meta sem tudta, hogy mit akar kezdeni, abban reménykedett, hogy a tartalomkészítők majd kitalálják – végül azonban még nekik sem sikerült. A formátumot első körben csak Brazíliában, Franciaországban, Németországban és Indiában jelentették meg tesztjelleggel, tavaly november óta azonban már minden felhasználó számára elérhető.
Zuckerberg most ezt a minimum 15, de maximum 180 másodperces videókra építő formátumot szeretné implementálni a Facebook hírfolyamába is.
A Reels már most is a leggyorsabban növekvő tartalmi formátumunk, így ma világszerte mindenki számára elérhetővé tesszük a Facebookon. Szeretnénk, ha a Reels lenne a legjobb hely az alkotók számára, ahol kapcsolatba léphetnek a közösségükkel, és megélhetést biztosíthatnak, ezért új monetizációs eszközöket is bevezetünk
– tájékoztatta a felhasználókat Facebook-oldalán Mark Zuckerberg, aki bár azt ígérte, hogy a Reels most már mindenki számára elérhető, a legtöbbeknek mégsem az.
Hasonló szituáció állt fent egyébként pár évvel ezelőtt is, akkor a Meta a hihetetlen népszerűségnek örvendő Snapchatnek tett keresztbe, átvette ugyanis a platform alapját képző „történetek” formátumát, mely a ma már jól ismert 24 órán belül eltűnő képek és videók megosztására épült. A funkció azóta is töretlen népszerűségnek örvend, az évek alatt pedig mind a Facebook, mind az Instagram meghatározó részévé vált – meglátjuk, hogy mekkora sikert arat a Meta a Reels széles körű bevezetésével.
(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)