Elindult a fizetős Facebook és Instagram

463A0700
2023.03.19. 08:40
A Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta fizetős ellenőrző szolgáltatást vezetett be Ausztrália és Új-Zéland után az Egyesült Államokban is. Az új funkció azonban nem mindenki számára lesz elérhető.

Elon Musk Twitter Blue szolgáltatása után a Facebook és az Instagram anyavállalata is új ötlettel állt elő. A Meta Verifiedra való előfizetéssel a felhasználók iOS- és androidos eszközökön havi 14,99 dollárért (nagyjából 5600 forint), a webhelyen pedig 11,99 dollárért (megközelítőleg 4500 forint) tudják hitelesíteni profiljukat, amelyet egy nevük mellett lévő kék pipa jelez – írja a BBC.

A szolgáltatás Instagramon és Facebookon is elérhető lesz kiegészítő opcióként. Az új funkció azután jelent meg, hogy a Meta a héten tízezer alkalmazottját bocsátotta el az elmúlt hat hónapban végrehajtott második nagyobb létszámleépítésben. Mark Zuckerberg vezérigazgató keddi nyilatkozatában arról beszélt, a vállalat célja a leépítésekkel az, hogy átláthatóbbá tegye a szervezeti struktúrát.

Nem mindenkinek lesz elérhető

A Meta Verified-előfizetőknek legalább 18 évesnek kell lenniük, amelyet személyi igazolvánnyal kell igazolniuk, cserébe többek között garanciát kapnak személyazonosságuk védelmére. Az Instagramon emellett az új funkció nagyobb láthatóságot biztosít a platformokon, valamint kiemelt ügyfélszolgálatot is. A szolgáltatást csaknem két hónapig tesztelték Ausztráliában és Új-Zélandon, mielőtt bevezették az Egyesült Államokban.

Mark Zuckerberg korábban többször is kijelentette, hogy a Facebook soha nem lesz fizetős platform, a későbbiekben azonban már úgy nyilatkozott, hogy a Facebooknak mindig lesz egy ingyenesen hozzáférhető része – ezzel megadva a lehetőséget arra, hogy a jövőben, korábbi nyilatkozataiktól függetlenül bármilyen új szolgáltatást bevezethessenek, hírnévcsorbulás nélkül.

Az eddig nagyrészt reklámbevételekre támaszkodó cég számai csökkenni kezdtek, így a Meta más forrásokat keres. Korábban már más közösségi oldalak, mint a Snapchat, a Telegram és a Twitter is elindította fizetős hitelesítési lehetőségét, hogy a reklámokon túl egyéb bevételeket tudjanak generálni.

(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM