
Az aszfaltot is felszántja maga mögött a Xiaomi új autója

További Tech-Tudomány cikkek
-
Kína ismét emberes űrmissziót indít az űrállomásra
- Kína már a műholdas közelharcot gyakorolja, de ehhez Amerikának is van egy-két szava
- Így nézhetett ki Jézus Krisztus a mesterséges intelligencia szerint
- Európa jeges kincsei veszélyben: műhóval próbálják menteni Norvégia utolsó gleccsereit
- Mégsem aszteroida okozhatta a dinoszauruszok vesztét, új elmélet született
Az SU7 Ultra három villanymotorral rendelkezik, amelyek együttesen elképesztő, 1548 lóerős teljesítményt nyújtanak. Ennek köszönhetően az autó mindössze 1,98 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami a világ egyik leggyorsabb elektromos járművévé teszi. A végsebessége elérheti az akár 350 km/h-t, ami egyedülálló teljesítménynek számít az elektromos szedánok között.
Az SU7 Ultra egy 93,7 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve, amely a kínai CLTC-szabvány szerint átlagosan 620 kilométeres hatótávot biztosít. Az autó gyors töltési technológiával is rendelkezik: 10 százalékról 80-ra mindössze 11 perc alatt tölthető fel, persze csak akkor, ha rendelkezünk a megfelelő szabványú DC-töltőkkel.
Tekintélyt parancsoló külső
A Xiaomi SU7 Ultra nemcsak teljesítményével, hanem futurisztikus dizájnjával is azonnal magára vonja a járókelők figyelmét – az MWC-n a Xiaomi standja előtt folyamatos tömeg várta azokat, akik rá szerettek volna pillantani az új járműre.
Az Ultra összesen 17 szénszálas elemet tartalmaz, beleértve a szénszálas tetőt, amely 12 kilogrammal csökkenti az autó súlyát; az azonban ennek ellenére sem mondható kifejezetten könnyűnek, alsó hangon is 2360 kilogrammot nyom. Az első nagy splitter és az aktív hátsó diffúzor kiváló aerodinamikai tulajdonságokat biztosítanak, míg a hátsó szárny 285 kilogrammos leszorítóerőt generál, ezzel segítve a stabilitás megőrzését nagy sebesség mellett is.
Az autót zöld, fekete, fehér, ezüst és sárga fényezéssel lehet rendelni, az MWC-n értelemszerűen az utóbbi modell volt szemügyre vehető. Hossza 5,11 méter, szélessége 1,97 méter, magassága 1,47 méter, míg tengelytávolsága kereken 3 méter.
Kívül-belül átjárja a luxus
Az utastér sportos, mégis luxuskategóriás kialakítású, háromféle színkombinációval és Alcantara borítással. A versenyautó-stílusú ülések nemcsak kényelmesek, hanem 10 pontos masszázsfunkcióval is rendelkeznek. Az utazás élményét a dupla üvegezésű ablakok és a 25 hangszórós prémium-audiorendszer fokozza.
Az SU7 Ultra fejlett vezetéstámogató rendszerekkel is büszkélkedhet, beleértve a Xiaomi Pilot önvezető technológiát, amely lehetővé teszi a félautonóm közlekedést. Az autó csatlakoztathatósága is kiemelkedő: a Xiaomi ökoszisztémájába integrált rendszerrel a felhasználók zökkenőmentesen irányíthatják okoseszközeiket egyenesen az autó gigászi OLED-technológiás kijelzőjéről. Az önvezetésért három LiDAR-szenzor, tizenkét kamera, illetve radar felel.
A Xiaomi SU7 Ultra hivatalos bevezető ára Európában várhatóan 73 ezer euró, azaz körülbelül 29 millió forint körül alakul, ami a prémium elektromos autók szegmensében kifejezetten versenyképes ajánlatnak számít. Jó hír, hogy előreláthatólag a várakozási idő sem annyira hosszú – az első rendelők már áprilisban megkaphatják új autójukat.
(Borítókép: Gábor Zoltán / Index)
