
Mintegy 200 ezer járművet hívtak vissza a világ legnagyobb autógyártói
Az Usa Today cikke szerint a Volkswagen a 2024 és 2025 között gyártott Atlas, valamint Atlas Cross Sport járműveket hívta vissza, mivel előfordulhat, hogy a motorburkolat az autók szervizelése után nem megfelelően lett felszerelve. A laza motorburkolat érintkezésbe kerülhet a forró motorfelületekkel, ezáltal megnő a tűzveszély.
A Fordnál a 2021 és 2022 között előállított EcoSport típusok az érintettek, miután az első tengely féltengelye leválhat a sebességváltóról, ami a hajtás teljesítményének az elvesztéséhez vezethet. Az amerikai autóipari vállalat továbbá visszahívta egy szoftverhiba miatt a következő típusokat: 2021-2022-es F-150, 2022-es F-250, F-350, F-450, F-550, valamint Maverick, Expedition, Lincoln Navigator. A szoftverhiba miatt előfordulhat, hogy az elektromos hidraulikus fékrendszerrel felszerelt vontatott pótkocsi nem fékez.
A Mercedes Benz összesen hat típusnál észlelt problémát, mindegyiknél szoftverhibát fedeztek fel, amely a nagyfeszültségű önindító generátor vezérlőegységének meghibásodását okozhatja:
- 2023-2024 AMG GT 63 SE Performance 4 ajtós kupé;
- 2025-ös AMG GLC 63 SE;
- GLC 63 SE Performance Coupe;
- AMG GT 63 SE;
- 2023-2025 AMG S 63 E;
- 2024-2025 AMG SL 63 SE.
Az Audinál szintén problémák merültek fel egyes típusoknál: a 2024 és 2025 között gyártott Q4 E-Tron SUV és a Q4 E-Tron Sportback autóknál előfordulhat, hogy hibás a fedélzeti akkumulátortöltőjük, ami által elveszhet a hajtási teljesítmény.
Ismét Automotive Summit! 2025. május 21-én újra találkozik az autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson. Konferencia az autóipar jelenéről és jövőjéről, a legnagyobb vállalati vezetőkkel, döntéshozókkal, szakértőkkel. Ne maradjon le! - automotivesummit.hu

