A kód neve: X95

Bemutató: Renault Mégane (2009)

2009.01.10. 00:48

Az ötajtós polgárosodásnak indult, a háromajtós elment sportos irányba: az új Renault Mégane-család első két autója már közel sem tűnik egypetéjű ikernek. Január 19-től kaphatók, és már magyar árakat is tudunk.

A Clio III-mal megkezdett új irány, úgy tűnik, bejön a Renault-nak. Persze nem meglepő, hiszen a vevő egyszerű lény, akár a tengeri uborka: ha a pénzéért úgy érzi, megfelelő terméket kapott, zajosan kinyilvánítja az elégedettségét. Ez a zajosság tetten érhető például a Népítéletben is, ahol 8,2-es összpontszámával az új Clio a szeretett típusok közé tartozik, az eggyel korábbi, a maga 7,5-jével csak középmezőnyös. A Renault több fronton támad: egyrészt higgadt formaterveket készít, másrészt igényes autóbelsőket dob be, harmadrészt pedig rágyúrt a megbízhatóságra. A régebbi kocsik megbízhatatlansága miatt korábban elveszített bizalom kicsit nehezen jön vissza, de a jelek biztatók.

Az új Laguna is ezt a minőségi hozzáállást követte tavalyi megjelenésekor, és most a Mégane-ok is a legfrissebb irányzatot követi. Igényes műanyagok belül, finom vonalak kívül, csend, puhaság, jó vezethetőség. Kicsit mentünk is egy kis dízellel, de rövid próba után inkább nem írok tesztet – mindenesetre a műszeregység ötletessége fura egyveleget alkot a műszerfal egyéként szigorú, és elég egyszerű formáival, erős döntöttségük miatt pedig a műszerek nem látszanak valami jól. De hely van bőven, a rugózás finom, a zaj minimális, a csomagtartó tágas, miként az utastér is, az ördög pedig családi házat épített a részletekben. A Mégane Berline-ről kapott első benyomások alapján normális méretű családoknak nem lehet sok kifogása ellene.

Óvatosság, biztosra menés, tervezői lelkek lángolása takarékra csavarva – ez jön át az ötajtós – azaz ahogy mostanában a Renault Magyarországon is hívja: Berline – aurájából. A kupé sokkal mokányabb teremtmény, ha talán nem annyira meghökkentő, mint a korábbi vasaló-Mégane, de mindenképpen vagány, masszív, izgalmas jelenség.

Pár féle tök jó extra is megjelent, például az elektromos kézifék, a kétlépcsős légzsák-rendszer, a kijelzőkkel trükkösen operáló tempomat (mindenféle színes gyűrűszegmensek jelennek meg a sebességmérő körül). És az autó nagy átlagban 18 kilóval könnyebb lett az elődjénél – követi hát a trendeket.

Aki hamar rendel, már január 19-én átveheti az autóját. Az árak nemhogy nem eltúlzottak, de kifejezetten barátinak tűnnek. Aki kihasználja a cég saját finanszírozási csoportja, a Renault Crédit adta lehetőségeket (svájci franc-alapú hitel, szerintem lesznek azért páran, akik ódzkodnak majd igénybe venni), azok 2 990 000 forintos elméleti áron megkapják a 100 lóerős, 1,6 literes motorral szerelt, ötajtós Expression-kivitelt.

Magyar ember azonban nem szereti a mellébeszélést, szerencsére van az autónak igazi, bankókötegben pultra kicsapható ára is: említett kivitel bevezető ára 3 290 000 forint, ami abszolút korrekt. A legolcsóbb, 1,5 literes, 85 lóerős dízel 3 640 000, a kezdőárú (1,6 16V) kupé 3 790 000 forintba kerül. A legdrágább új Mégane, a Privilege-kivitelű, 1,9-es, 130 lóerős kupé 5 140 000 forintba kerül, a legsportosabb, a 180 lóerős 2.0 TCe benzines 4 740 000 forintnál indul, plusz extrák nélkül. Nem rosszak ezek a számok, nézzenek csak körül a piacon. Lehet menni, venni.