Hedvig

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

A marihuána jó az agydaganat ellen

2009.04.03. 12:50 Módosítva: 2009-04-03 12:54:39
A marihuána legfőbb alkotórésze minden jel szerint segít elpusztítani az agytumorsejteket, állapították meg spanyol tudósok. A felfedezést a jövőben talán rákellenes terápiában is hasznosíthatják.

A madridi Complutense Egyetem kutatói más egyetemek tudósaival együttműködve azt találták, hogy a marihuána aktív hatóanyagának, a tetrahidrokannabinolnak (THC) a hatására a tumorsejtek elkezdik lebontani önmagukat.

A kutatók azt a következtetést vonják le, hogy a THC és a hasonló kannabiszszármazékok a tumor ellenes gyógyszerek új családját képezhetik. A THC tehát a jövőben hasznos lehet tumor elleni vegyületek kidolgozásában.

A tudósok egereken végezték a megfigyeléseiket. Előbb rákos burjánzást idéztek elő rajtuk, majd naponta THC-t injekcióztak be nekik a daganat helyén.

A laboratóriumi egérkísérleten kívül két páciensen is alkalmazták kísérletileg a THC-t egy nagyon agresszív agytumorral szemben, és ahhoz hasonló volt az eredmény, mint amit az egereknél tapasztaltak.

A spanyol szerzők cikke az Egyesült Államokban kiadott Journal of Clinical Investigation című orvosi szaklap áprilisi számában jelent meg.