Vilmos
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Az evolúció tüntette el az emberi péniszcsontot

2011.03.09. 12:44
Az evolúciós fejlődés során tűnt el az emberekből az, ami a makákóknál és az egereknél még megtalálható: a péniszcsont.

Az evolúcióval az ember elveszítette azt a DNS-szekvenciáját, amely a férfi nemi szerv csontosodásáért felelős - jelentették ki a kaliforniai Stanford Egyetem kutatói a Nature című szaklapban közölt tanulmányukban. A számos emlősállatnál, ragadozónál és nagyobb rágcsálóknál megtalálható péniszcsont (Os penis) a nemi szerv merevedéséhez járul hozzá.

Gill Bejerano és csapata 510 génszakaszt vizsgált meg, amelyek az embereknél már nem szerepelnek, de a csimpánzok és más állatok örökítőanyagában még megtalálhatóak. A legtöbb esetben olyan génszakaszokról van szó, amelyek nem tartalmaznak fehérje előállítására szolgáló információkat. Ezeknek a DNS-szeleteknek mégis fontos szerepül van, mivel ezek szabályozzák, hogy a velük szomszédos gének aktivizálódnak-e vagy sem.

A kutatók szerint az úgynevezett androgén receptorok közelében lévő szabályozó DNS-szekvenciák elvesztése vezetett a például a nagymacskáknál is megtalálható tapintószőrök, valamint a péniszcsont eltűnéséhez az emberi szervezetből.

Kanadai tudósok az emlősállatok péniszmérete és az éghajlat összefüggésit vizsgálva kimutatták, hogy a péniszcsont petyhüdt állapotban is bizonyos merevséget biztosít a hímvesszőnek, így a legkisebb izgalom hatására teljes behatolóképességet biztosít. Ez a zord körülmények között élő állatoknál a sikeres szaporodás kulcsa lehet.