Júlia, Rita
EUR 384,12 Ft
USD 364,25 Ft

Életre alkalmas egy közeli bolygó

2012.12.19. 14:15

Csillagászok nemzetközi csoportja felfedezett egy bolygót az egyik legközelebbi csillag élhető zónájában, vagyis azon a csillag körüli keringési pályán, amely alkalmas az élet kialakulására. A Tau Ceti nevű csillag csupán 12 fényévnyire van tőlünk, és az éjszakai égbolton szabad szemmel látható. A távoli rendszerben öt bolygó kering a csillag körül.

Az életre lehetséges bolygó ötször nagyobb tömegű a Földnél, de még így is a legkisebb az életre alkalmasnak tartott bolygók sorában. A rendszer másik négy bolygója 2-6-szor nagyobb a Földnél.

A felfedezés alátámasztja azt a nézetet, hogy a galaxisunkban több olyan hely lehet, ahol életben lehet maradni. Ugyanakkor csak most kezdjük megérteni, hogy a természet különösképpen szereti azokat a bolygókat, amelyeknek a keringési ideje száz napnál rövidebb, és ez alapján a Naprendszer különleges, nem tipikus – mondta Steve Vogt, a California Santa Cruz Egyetem munkatársa.

Hamarosan többet is megtudhatunk a most felfedezett csillagrendszerről, mert a Tau Ceti olyan fényes, hogy akár a bolygóinak légköre is tanulmányozható lesz majd.

A Meta továbbra is korlátozza az Index Facebook elérését, így hiába követ minket, híreink nem követik Önt. Facebook-videón mutatjuk, mi lehet ennek az egyik ellenszere, de ha első kézből akar értesülni a legfontosabb hírekről, töltse le az applikációnkat az App Store-ból vagy a Google Playből, illetve kövesse Twitter-csatornánkat!

• Vennék