Nándor

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

A nőknek számít a pénisz mérete

2013.04.09. 11:09

Egy nemzetközi kutatócsoport megvizsgálta azt a kérdést, hogy a nők vonzóbbnak tartják-e azokat a férfiakat, akiknek hosszabb a pénisze. A kutatókat azért foglalkoztatta a téma, mert a múltban egymásnak ellentmondó kutatási eredmények született, és úgy vélték, a felmérések során módszertani hibákat követtek el, a felmérésben részt vevő nőknek túl közvetlenül tették fel az erre vonatkozó kérdéseket.

Brian Mautz, az evolúció és a szexuális kiválasztás kutatója, az Ottawa Egyetem munkatársa szerint a péniszméret érzékeny téma, ezért nehéz meghatározni, hogy a korábbi felmérésekben részt vevő nők félrevezető válaszokat adtak-e a korábbi felmérések során.

Az új tanulmányhoz férfiakról készült, számítógéppel létrehozott képeket használtak. A kísérletben részt vevő 105 ausztrál nőnek 53 képet mutattak, és ki kellett választaniuk az életnagyságú, térben forgatható modellek közül azokat, amelyeket szexuálisan a legvonzóbbnak találnak. A felmérésben csak heteroszexuális nők vettek részt, és a válaszokat név nélkül gyűjötték össze. A nők átlagosan három másodpercig nézték a számítógépes modelleket, és a magasabb, nagy hímvesszőjű férfiak jobban felkeltették a figyelmüket, őket találták a legvonzóbbnak.

A PNAS tudományos folyóiratban közzétett tanulmány szerzői szerint a kutatási eredmény ellentmond annak az állításnak, hogy a nőknek nem számít a hímvessző mérete. A szerzők szerint az eredmények azt mutatják, hogy az őskori nők, akik anyaszült meztelenül láthatták a férfiakat, jobban vonzódhattak a nagyobb péniszű férfiakhoz, ami a hosszabb hímvessző evolúciójához is hozzájárulhatott.