Korlátozzák az egészségtelen ételek reklámjait

2013.05.17. 09:12

A perui elnök helyi idő szerint csütörtökön kihirdette azt a sokat vitatott törvényt, amely többek között korlátozza a magas cukor- és zsírtartalmú ételek reklámozását.

A törvénnyel a gyerekkori elhízást akarja csökkenteni a dél-amerikai ország kormányzata. A jogszabály korlátozza bizonyos élelmiszerek – például a chips és a csokoládé – reklámozását, és nagy cukortartalmú üdítőitalok eladását az iskolákban. A harmincmilliós Peruban az 5-9 év közötti gyerekek közül minden negyedik túlsúlyos vagy elhízott.

A Fogyasztóvédelmi Világszervezet, a Pánamerikai Egészségügyi Szervezet és a perui orvosi kamara üdvözölte az új törvényt, mondván, az egészségtelen élelmiszerek hirdetésének korlátozása szükséges és alapvető lépés a gyerekkori elhízás elleni küzdelemben.

A perui vállalkozói szövetség és egyes ellenzéki parlamenti képviselők ugyanakkor tiltakoztak. Azzal érveltek, hogy a törvény önkényes, túlságosan beavatkozó, és korlátozza a fogyasztói szabadságot.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM