Gyöngyi

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Csillagóriást találtak

2014.03.13. 09:14

Az eddigi legnagyobb sárga csillagot találták meg kutatók. A kettős csillagból álló rendszer nagyobbik égitestje a HR 5171 A nevet kapta, összesen 1300-szor nagyobb, mint a Nap és egymilliószor fényesebb. Tömege 39-szerese az egész naprendszer tömegének.

A Kentaur csillagkép legutóbbi tanulmányozása tökéletes példája annak, hogy az amatőr és a profi csillagászok együttműködése milyen eredményeket hozhat. A felfedezéshez az European Southern Observatory Very Large Telescope-ot használták, amely Chilében van, az Atacama sivatagban.

A HR 5171 A 3600 parsecre, vagyis 11700 fényévre van a Naptól. Annyira nagy, hogy még a híres vörös óriásnál, a Betelgeuse-nál is ötven százalékkal nagyobb. Ha a Naprendszer közepére tesszük (vagyis a Nap helyére), akkor egészen a Jupiter pályájáig érne.