Auguszta
4 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

Besárgult az energiaitaltól egy amerikai férfi

2016.11.03. 17:11

A USA Today számol be annak az amerikai férfinak az esetéről, akinél a túlzásba vitt energiaital-fogyasztás okozott komoly egészségügyi problémákat, viszonylag rövid időn belül. 

Az ötvenéves férfi egy építkezésen dolgozott, és napi négy-öt energiaitallal igyekezett felpörgetni magát. Aztán nagyjából három hét elteltével hányni kezdett, majd besárgult a bőre.

Kórházba került, ahol a vizsgálatok kiderítették, hogy az energiaitalban lévő niacin túladagolása miatt májkárosodást szenvedett, a meg nem nevezett energiaitalban ugyanis a napi ajánlott adag kétszáz százaléka volt. Kisebb dózisokban a niacint koleszterinszint csökkentésére is szokták használni, de csak orvosi ellenőrzés mellett. A férfi azóta felépült, de a niacinban gazdag termékektől tartózkodnia kell a jövőben. 

Hasonló történt egy huszonkét éves kanadai nővel 2011-ben, nála két héten át napi tizenegy energiaital okozott májbetegséget.