Aliz

A NASA talált egy Föld-szerű bolygókkal teli naprendszert

2017.02.22. 20:32 Módosítva: 2017-02-22 21:40:35

A NASA Spitzer űrtávcsöve felfedezett egy Föld-szerű bolygókkal teli naprendszert. Mindegyik bolygón adottak a feltételek ahhoz, hogy legyen rajta víz, három bolygó pedig lakhatónak tűnik, a csillagtól való távolságuk se nem túl nagy, se nem túl kicsi, ezeken a hőmérséklet, és úgy általában a körülmények hasonlóak a Földéhez, ezért ezeken alakulhat aki a legnagyobb valószínűséggel élet. A felfedezésről a kutatók a Nature magazinban számoltak be.

A rendszer tőlünk körülbelül 40 fényévnyire van, ami csillagászati értelemben egész közelinek számít. A közepén lévő TRAPPIST-1 nevű csillag a mi Napunkhoz képest sokkal gyengébb, kisebb fény- és fűtőhatású, úgynevezett ultrahűvös törpecsillag.

1 main pia21423-png.png
Fotó: NASA

A rendszerben az az egyik leglenyűgözőbb, hogy mind a hét hasonló bolygó nagyon közel esik egymáshoz.

Az egyik bolygón állva látnánk a szomszéd bolygókon a nagyobb természeti jelenségeket, felhőket, viharokat, szabad szemmel kivehetőek lennének a hegyek, vizek.

A NASA kutatói nagyon belelkesedtek a felfedezéstől, főleg azért, mert most nagyobb erővel folytathatják a TRAPPIST1-rendszer vizsgálatát, mostantól az oxigén és a metán, és más gázok nyomai után kutatnak, hogy ezek alapján ki tudják következtetni, milyen az egyes bolygók felszíne.

Thomas Zurichen a NASA washingtoni központjának egyik vezetője azt mondta, hogy ez a felfedezés kulcsfontosságú lehet a Földön kívüli élet megtalálásában. "Megválaszolni azt, hogy "egyedül vagyunk-e" az egyik legfontosabb tudományos kérdés, és megtalálni három egymáshoz ilyen közel lévő lakható bolygót kiemelkedő lépés ebben a munkában." – mondta.