Judit

Tehenek segítik a HIV legyőzését

2017.07.21. 12:46

Váratlanul a tehenek kerültek a HIV elleni küzdelem középpontjába, miután kiderült, hogy - az állatvilágban elsőként - igen hatékonyan fellépnek a vírussal szemben. A kísérletekben egy bizonyos HIV-fehérje hatására erős, több vírusfajtával szemben hatásos antitesteket kezdett termelni a szervezetük.

Az immunizációt követően 42 napon belül megkezdődött az antitestek termelése - írják a Johns Hopkins orvosi egyetem kutatói a Nature tudományos lapban kiadott tanulmányban. Azon kevés embernél, akik hasonló antitesteket állítanak elő a vírusfertőzés hatására, ugyanez a folyamat éveket vesz igénybe.

Ez alapján hatékonyabb eljárásokat találhatunk az antitestek létrehozására

A HIV elleni küzdelmet igencsak megnehezíti, hogy a vírus folyamatosan változik, és a fertőzött emberek testében is mutációk alakulnak ki. Ennek eredményeként sok fertőzött szervezet olyan antitestet fejleszt ki, amely egy vírustörzs ellen hatásos, a többi mutációval szemben viszont nem. Korábbi kísérletekben nem sikerült olyan általános antitestet létrehozni, amilyenek most a tehenekben létrejöttek.