János, Pál
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

12 millió éves állati nyomokat találtak Barcelona épületein

2017.10.23. 19:40

Állatok 12 millió éve megkövült nyomait találták meg spanyol geológusok Barcelona leghíresebb szecessziós épületeinek homlokzatán, a katalán nagyváros kellős közepén – írja az MTI.

A kutatók többek közt az Igazságügyi Palota homlokán is fedeztek fel néhányat a szabályos hengeralakú és egyenes vonalú, elágazás nélküli csőszerű járatokból, azaz az ún. nyomfosszíliákból. Ezek nem magának az ősi élőlénynek a lenyomatai, hanem a létezésének valamilyen fennmaradt nyomai.

A szakértők a Geologica Acta folyóiratban megjelent tanulmányukban azt írták, a Lapillitubus montjuichensis névre keresztelt új városi kövület gyűrűsférgektől származhat. A faj nevét a katalán főváros hegyéről, a Montjuicról kapta, ahol a római kor óta bányásztak építőkövet, amit a 19. század végén a katalán szecesszió építészei is felhasználtak.

Az épületeken, szobrokon, járdákon és környezetünk más, ember alkotta tárgyain található városi fosszíliák fontos részét alkothatják paleontológiai örökségünknek.

– írta tanulmányában a két kutató, akik remélik, hogy munkájuk ösztönzést ad más hasonló kutatásokhoz.