Orsolya

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

2050-re jelentősen lehűlhet a Nap

GettyImages-590676623
2018.02.14. 09:31

Szokatlanul hűvössé válhat a Nap 2050-re a Kaliforniai Egyetem kutatóinak új tanulmánya szerint. A kutatók úgy látják, hogy alig néhány évtized múlva beköszönt az új szoláris minimum, amikor a nap 7 százalékkal hűvösebb lesz, mint most.

A szoláris minimum nagyon alacsony szoláris aktivitású periódus, ami hőmérséklet-csökkenést eredményez a Földön. A Maunder Minimumnak nevezett XVII. századi szoláris minimum hatására a hőmérséklet eléggé lecsökkent ahhoz, hogy befagyjon az angliai Temze.

A lehűlés nem volt egyforma az egész bolygón. A Maunder Minimum idején jelentkező európai hideg ellenére más területek, például Alaszka és Grönland déli része melegedett.

A tudósok szerint a szoláris minimum nem jelent megoldást a globális felmelegedésre, mivel csupán lelassíthatja a felmelegedést, de nem állíthatja meg azt. Becslések szerint a szoláris minimum nagyjából 0,25 százalékkal hűtheti le a Földet 2020 és 2070 között. A szakértők eredményeiket az Astrophysical Journal Letters szaklapban mutatták be.

(MTI | Astrophysical Journal Letters)