Lukács

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Megtalálták a bolygók Sötét Lovagját

2018.04.27. 10:38

A Földtől 466 fényévnyire találtak egy Jupiterhez hasonló méretű égitestet, amiről nem sokat tudnak kideríteni az űrkutatók, mert ez az eddig felfedezett egyik legsötétebb bolygó - írja a Live Science.

A WASP-104b jelű bolygó a szénnél is feketébb

Ahogyan az új Csillagok háborúja filmbekben a sötét Kylo Ren lovag is csak egy eszköz volt Snoke fővezér kezében, úgy a WASP-104b-nél is akadnak sötétebb égitestek. A Kepler űrtávcső segítségével felfedezett, tőlünk 750 fényévnyire lévő TrES 2B áll a toplista élén, az a rá eső fény több mint 99 százalékát elnyeli, míg a WASP-104b csak megközelíti a 99 százalékot.

A WASP-104b fantázirajza
Fotó: NASA

Annyit azért mégiscsak tudni lehet a WASP-104b-ről, hogy úgynevezett forró Jupiter kategóriájú bolygó, ami a keringési pályájából fakad. Ez a bolygó annyira közel van a központi csillagjához, hogy csupán 1,76 nap alatt körbekeringi.

Azt csak sejtik a kutatók, hogy a WASP-104b sűrű légköre tele van kénnel és káliummal, és feltehetően ezek nyelik el a látható fények nagy részét.