Aliz

Rekonstruálták a világ első állatának genomját

2018.05.07. 15:29

Két brit tudós megkísérelte felrajzolni az állatok családfáját, hogy feltérképezzék, hogyan alakult ki az evolúció során egyetlen egysejtű organizmusból a fajok ma ismert kavalkádja – írja a Quartz.

A kutatók 62 fajt választottak ki a családfához, és elemezték a DNS-üket, hasonlóságok után kutatva, így létrehoztak egy 1,5 millió fehérjekódoló génből álló listát. Ez alapján 6331 gént azonosítottak, amelyek már a minden földi állat ősének számító fajban is megtalálhatók voltak.

A Nature-ben megjelent tanulmány szerzői, Jordi Paps (Essexi Egyetem) és Peter Holland (Oxford Egyetem) arra jutottak, hogy az emberi genom génjeinek 55 százaléka jelen volt ebben az ősállatban, amely a feltételezések szerint 650 millió évvel ezelőtt élt. Hogy hogyan nézett ki vagy hogyan élt, azt ők sem tudják.

Arról is csak elméletek vannak, hogyan alakult ki az ősállatból a későbbi sok faj. Paps szerint a korai állatokban az új gének sokaságának robbanásszerű létrejötte a sok mutációt generáló környezet miatt történhetett, esetleg az ősi állatok hosszú időn át fokozatosan szedték össze ezeket az új géneket.