További Tudomány cikkek
-
Elsősorban az ügyfélszolgálat területén alkalmazzák a mesterséges intelligenciát
- A tavalyinál is furcsább telünk lehet, a Kisfiú elintézte
- Első alkalommal nyertek ki RNS-t egy kihalt fajból
- 185 éve kihaltnak vélt fafajt fedeztek fel
- Orvosok vizsgálják a mexikói „idegen lényeket”, állítják, nem emberi eredetűek
Négy liter, 250 lóerő, 9,6 literes fogyasztás
![]() |
Az S 400 CDI a világ legerősebb dízel személyautója |
A Mercedes szuper-dízelmotorjával elsőként az S-Klasse vásárlói ismerkedhetnek meg S 400 CDI néven, mintegy 142 ezer márkás (19 millió forintos) áron. A motor a kompakt felépítése miatt a fejlesztők szerint később más típusokban is bevethető lesz.
Ennél a V8-as blokknál a hengersorok ugyanis nem a szokásos 90 fokos, hanem 75 fokos szöget zárnak be. A kisebb helyet elfoglaló motor előtt nyitva áll az út, hogy akár a G, M vagy az E osztály kínálatába is bevezessék.
Javul a fogyasztás, csökken a légszennyezés
Az új dízel V8-as az alumínium széleskörű felhasználásának köszönhetően (például motortömb) ebben a teljesítmény-szegmensben pehelysúlyúnak számít. A technikai finomságok sora a biturbó feltöltővel és a levegővisszahűtéssel kezdődik, de megemlítendő a vízhűtéses kipufogógáz-visszavezetés és az új nagynyomású szivattyú is.
![]() |
A szűk hengerszögű V8-as más típusokba is átkerülhet |
A előbefecskendezés (Piloteinspritzung) elvének alkalmazásával sikeresen elérték a Mercedes mérnökei, hogy csökkenjen a motor zajszintje és tovább javuljon az égés. Az "igazi" befecskendezés előtt bejuttatott kevés üzemanyag ellobban, ami előmelegíti az égésteret, így a később érkező teljes üzemanyagtöltet gyorsabban, hatékonyabban és nyugodtabban ég el.
Nincs zaj
Aki a 400 CDI kormánya mögött ül, természetesen csak azt figyeli, milyen hatalmas erő szorítja az előrelendülő kéttonnás jármű ülésébe. Az ötsebességes automata váltó segítségével a dízelmotor minden dübörgés, kopogás, és más dízelre jellemző zajhatás nélkül 7,8 másodperc alatt teljesíti a 0-100 kilométeres sebességugrást. A legnagyobb sebességet gyárilag leszabályozták 250 km/h-ra.
A 400 CDI szériafelszereléseI közé tartozik az ESP (Electronic Stability Program - dinamikus menetstabilizátor rendszer), a klímaberendezés, a front-, oldalsó- és függönylégzsákok, illetve az úgynevezett Night Security Illumination. Ha a sofőr este egy nagy parkolóban keresi az autóját, az indítókulcson levő gomb megnyomásával a ködfényszórókkal együtt távolról felkapcsolhatja az első és a hátsó helyzetjelzőket.