Megtalták a szexuális étvágyért felelős enzimet

2008.04.06. 13:56
Az aromatáz nevű, agyban lévő enzim hiánya magyarázhatja a szexuális étvágytalanságot - erre a következtetésre jutottak a mexikóvárosi Nemzeti Autonóm Egyetem neurobiológiai intézetének tudósai.

A Raúl Gerardo Paredes professzor, az intézet igazgatója által vezetett, patkányokon végzett kísérletek során megfigyelték, hogy azoknál az állatoknál, amelyek nem végeznek nemi aktusokat, hiányzik ez az enzim agy mediális preoptikus zónájából. A tudós, aki a Journal of Neuroendocrinology című szaklapban tette közzé tapasztalatait, leírta, hogy a patkányok 1-2 százalékából hiányzik az aromatáz és ezek nem mutatnak semmilyen nemi érdeklődést. Ez egyes példányoknál olyan szintűvé válik, hogy egész életükben egyetlen nemi aktusban sem vesznek részt. A kutatás következő részének arra kell kiterjednie, hogy mi okozza a hiányt – tette hozzá Paredes.

Az aromatáz hiányával kapcsolatban más érdekes felfedezést is tettek amerikai szakértők: kimutatták, hogy az ilyen fogyatékossággal élő kosok saját nemük iránt érdeklődnek. A mexikói kutatócsoport máris elkezdte az előzetes tanulmányokat arról, hogy lehetséges-e ezt az enzimhiányt pótolni olyan anyagok segítségével, amelyek a szexuális étvágyat serkentik. Paredes szerint olyan alapvető kutatásról van szó, amely választ adhat arra, hogy mi játszódik le az emberekben.
(MTI)

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport