Árpád

Hibás Darwin elmélete?

2008.04.21. 07:55
83 hozzászólás
A páva az evolúcióbiológusok ikonjának számít, Darwin ugyanis a páva széttárt fartollain vezette le a szexuális kiválasztódás elméletét. Ez viszont most megkérdőjeleződni látszik, ugyanis egy japán biológus, Mariko Takahasi állítása szerint a pávahölgyek egyáltalán nem a tollruha fényűző mivolta alapján választják ki párjukat - írja a Der Spiegel.

A kutatónő hét éven át 268 sikeres párzás tanúja volt, és nem talált összefüggést. Tanulmányát az Animal Behavior című szaklapban adta közre, és az menten heves reakciókat váltott ki a megrögzött, elsősorban brit darwinisták körében.

A Newcastle Egyetem kutatója, Marion Petrie a New Scientist című brit magazinban kel ki magából, miszerint "a szerzők elfelejtik, hogy a múltban három tanulmány is bizonyítani tudta az összefüggés meglétét".

Takasi erre azzal vágott vissza, hogy nem a hím nemi hormon, a tesztoszteron, hanem sokkal inkább az ösztrogének (női nemi hormonok) hiánya felelős a tolluszály növekedéséért. Ezt a tényt pedig mindeddig figyelmen kívül hagyták a tudósok. (MTI)