Az osztrák környezetvédelmi hivatal hétfőn közzétett jelentése szerint Ausztria 2006-ban 15 százalékkal több szén-dioxidot bocsátott ki, mint 1990-ben. Pedig a globális felmelegedés elleni 1997-es Kiotói Jegyzőkönyv szerint Ausztriának 2012-re 13 százalékkal kellene csökkentenie a szén-dioxid-kibocsátását 1990-hez képest.
Ezzel Ausztria utolsó előtti helyen áll az Európai Unióban a Kiotói Jegyzőkönyv teljesítésében. Az osztrák szén-dioxid-kibocsátás 2006-ban meghaladta a 91 millió tonnát, holott 2012-re 69 millió tonna alá kellene szorítani. A kvóta túllépéséért Bécset súlyos pénzbüntetés fenyegeti. Tonnánként 100 eurót kell fizetnie.
A helyzet paradox, mert Ausztria vezet a megújuló energiaforrások hasznosításában. A 2005-ben itt megtermelt energia több mint 21 százaléka származott megújuló forrásból, szemben a 6,38 százalékos unós átlaggal. Az osztrákok az energia csaknem kilenc százalékát vízerőművekben állítják elő.
A bécsi kormány kétségbe esve próbál pénzt szerezni a környezetvédelmi célok megvalósításához. Az egyik elképzelés az, hogy Ausztria kilenc millió tonnányi szén-dioxid-kibocsátást kivált azzal, hogy fejlődő országok környezetvédelmi beruházásait finanszírozza. De még ez is kevés a kiotói célok teljesítéséhez. Ezért a bécsi kormány olyan törvényt fontolgat, amely nagyobb áldozatvállalásra kényszerítené a regionális kormányzatokat.
A politikusok szerint a fő ok, amely miatt Ausztria nem teljesíti a kiotói kötelezettségeit: a benzinturizmus. Az alacsonyabb osztrák benzinárak miatt az olaszok és a németek tömegével járnak tankolni Ausztriába. A politikusok azt állítják, hogy a benzinturizmus nélkül Ausztria teljesíteni tudná a kiotói szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. A benzinár-emelést azonban kizárják az osztrák lakosság védelmében. Helyette dugópénz és teherautós útadó bevezetését fontolgatják. (Független hírügynökség)
Ezzel Ausztria utolsó előtti helyen áll az Európai Unióban a Kiotói Jegyzőkönyv teljesítésében. Az osztrák szén-dioxid-kibocsátás 2006-ban meghaladta a 91 millió tonnát, holott 2012-re 69 millió tonna alá kellene szorítani. A kvóta túllépéséért Bécset súlyos pénzbüntetés fenyegeti. Tonnánként 100 eurót kell fizetnie.
A helyzet paradox, mert Ausztria vezet a megújuló energiaforrások hasznosításában. A 2005-ben itt megtermelt energia több mint 21 százaléka származott megújuló forrásból, szemben a 6,38 százalékos unós átlaggal. Az osztrákok az energia csaknem kilenc százalékát vízerőművekben állítják elő.
A bécsi kormány kétségbe esve próbál pénzt szerezni a környezetvédelmi célok megvalósításához. Az egyik elképzelés az, hogy Ausztria kilenc millió tonnányi szén-dioxid-kibocsátást kivált azzal, hogy fejlődő országok környezetvédelmi beruházásait finanszírozza. De még ez is kevés a kiotói célok teljesítéséhez. Ezért a bécsi kormány olyan törvényt fontolgat, amely nagyobb áldozatvállalásra kényszerítené a regionális kormányzatokat.
A politikusok szerint a fő ok, amely miatt Ausztria nem teljesíti a kiotói kötelezettségeit: a benzinturizmus. Az alacsonyabb osztrák benzinárak miatt az olaszok és a németek tömegével járnak tankolni Ausztriába. A politikusok azt állítják, hogy a benzinturizmus nélkül Ausztria teljesíteni tudná a kiotói szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. A benzinár-emelést azonban kizárják az osztrák lakosság védelmében. Helyette dugópénz és teherautós útadó bevezetését fontolgatják. (Független hírügynökség)