Teréz

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Naftalint találtak a világűrben

2008.09.24. 13:28
44 hozzászólás

Bonyolult szénhidrogénre, naftalinra bukkantak spanyol csillagászok egy 700 fényévnyire fekvő csillagkép csillagközi porában. A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet kutatói a Perszeusz galaxishalmaz csillagai között bukkantak a két benzolgyűrűből (C10H8) álló, a háztartásokban korábban főként molyirtásra használt anyag molekuláira.

A szakemberek szerint ez arra enged következtetni, hogy az intergalaktikus térben sokkal gyakrabban fordulhatnak elő az élet keletkezésében nélkülözhetetlen, a naftalinhoz hasonlóan bonyolult szénhidrogének, mint azt korábban gondolták. "A célunk, hogy felfedezzük: vannak-e jelen más összetett szénhidrogének is a térségben, elsősorban, hogy vannak-e ott aminosavak" - olvasható a tanulmányban, amelyet az Astrophysical Journal Letters című folyóiratban publikálták. Ha ugyanis a naftalint a Perszeuszban szintén fellelhető víz és ammónia jelenlétében erős ultraibolya-sugárzás éri, a reakció eredményeként számos aminosav és naftokinon-származék (a zsírban oldódó vitaminok előanyagai) keletkezik. (MTI)