Az alkohol javítja a memóriát

2008.03.02. 08:33
30 hozzászólás

A közmondás szerint a bút italba fojtják, de a valóságban a szesz csak elnyújtja a bánatot - derítették ki a tokiói egyetem kutatói. A jelenséget a Macuki Norio farmakológus által vezetett tudóscsoport azzal magarázza, hogy az alkoholban lévő etanol nem a felejtést segíti, hanem ellenkezőleg, megőrzi az agyba jól bevésődött emlékeket.

A kutatók a kísérletre kiválasztott laboratóriumi patkányokat több napon át enyhe áramütéseknek tették ki, majd minden alkalommal visszahelyezték őket ketreceikbe. A rágcsálók így azonnal megrémültek, mihelyt kinyitották ketreceik ajtaját. Ekkor egyeseknek ereibe alkoholt fecskendeztek, mások viszont csak fiziológiai oldatot kaptak. Ezután a tudósok tanulmányozták, miként reagálnak a két csoport patkányai.

Kiderült, hogy azoknál, amelyek alkoholt kaptak, a rettegés hosszabb ideig - átlag két hétig - tartott, mint a szeszmentesen tartott társaiknál. "Ha ezeket az eredményeket az emberekre alkalmazzuk, akkor azt jelentik, hogy a rossz emlékek, amelyektől az italozással próbálnak megszabadulni, tovább élnek, mint másoknál, még ha az alkohol egy időre ad is némi eufóriát" - fejtette ki Macuki.

Az MTI lepett meg bennünket a döbbenetes felfedezés hírével.