Zenére könnyebb csábítani
Bretagne-i és párizsi pszichológusok 87, tizennyolc és húsz év közötti nőt várakoztattak öt percig egy váróteremben, ahol közben háttérzene szólt. Ezt követően egy átlagosan kinéző fiatalemberrel kellett megvitatniuk külön-külön a hagyományos és a biokeksz közötti különbségeket. A beszélgetés végén a férfi minden egyes alkalommal elkérte a nő telefonszámát, és meghívta egy italra.
A fiatalember esélyeit egyértelműen befolyásolta a helyiségben hallható zene típusa. Semleges zene hatására csupán a nők 28 százaléka volt hajlandó odaadni a telefonszámát, míg egy romantikus ballada után már 52 százalékuk – írták a kutatók a Psychology of Music című szaklapban a Der Standard osztrák lap internetes kiadása szerint.
Az eredmények azt tanúsítják, hogy a média hatása nem csupán az erőszakos jelenetekre szűkül le, hanem igen nagy viselkedésspektrumra is kiterjedhet – közölte Nicolas Gueguen, a három vezető kutató egyike.
Rovataink a Facebookon