Húsz százalékkal rontja a vizsgaeredményeket a Facebook

2010.09.07. 10:14
8 hozzászólás

Paul Kirschner holland pszichológiaprofesszor és kutatócsoportja egy 219 egyetemistával végzett felmérésben a közösségi oldalak használatának káros hatását vizsgálta a tanulási folyamatokra, és ezen keresztül a vizsgaeredményekre. A vizsgálatban részt vevő, 19 és 54 év közötti diákok nagy része aktívan használta a számítógépet és az internetet a tanuláshoz, és egy jól elhatárolható részük a közösségi oldalakon is rendszeresen látogatta. A felmérés szerint ez a csoport egyrészt kevesebb időt töltött a tanulással (alig több mint a felét a nem facebookozókénak), másrészt azt is kevésbé hatékonyan.

A vizsgaeredményekben számszerűen is megmutatkozott a különbség: a Facebookot nem használók átlagos érdemjegye 3,82 volt, míg a közösségi oldalon aktív online életet folytatóké csupán 3,08. A feladatsorokon elért pontszámban 20 százalék volt a különbség a két csoport között. A Computers in Human Behaviour című szaklapban megjelent tanulmány szerint a Facebook széttördeli a tanuló figyelmét és zavarja a koncentrációban. Éppen ellentétes hatást fejt ki, mint néhány elmélet szerint, amelyek azt állítják, hozzászoktatja az agyat az egyszerre többfelé irányított figyelemhez.